Häst med lång rygg

M

Muddson

Har ni några bra tips om bra och roliga ryggövningar till häst med lång rygg. Ska vell egentligen inte vara så stor skillnad mot häst med "normal" rygg men det känns så mycke mera viktigt när hon ser ut som hon gör. Hon rids mycke i skogen just nu när underlaget är som det är.. Tömkörs egentligen en hel del oxå men samma gäller ju för det som vid ridning..(underlaget)

Cavaletti?

Ge massa förslag!!=) :banana: :bump:

Sv: Häst med lång rygg

Jag skulle nog göra mycket öppnor,slutor,skänkelvikningar och volter så hon får med sig bakpartiet. Red själv en häst med jättelång rygg och då var det slutor som gällde........gärna på diagonalen...saxen e nog bra att göra....om hon kan sluta på diagonalen då förståss:D

men lycka till!

Sv: Häst med lång rygg

Rid mycket i låg form på långa tyglar så hästen tränar att balansera sig själv utan att du stödjer den genom tyglarna hela tiden, detta gör att hästen blir väldigt trött och till slut inte bryr sig om att använda bakdelen. Har själv en häst med lång rygg, så jag vet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 438
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2