Hej! Nu är det såhär att jag och min mamma letar efter häst efter att en av våra dog för inte så länge sedan. Nu är det såhär att vi kollade på en häst, som var verkligen jättefin för en billig peng, MEN. De sa att han haft en knäfraktur hos de förra ägarna på ett framknä. Tydligen hade han fått det på en tävling när han blev urlastad, men han hade ändå gått hela banan och tydligen blivit placerad. De dåvarande ägarna hade märkt det då och hästen fick vila i två år, tills de köpte honom. Ägarna nu har haft honom i 6 år, det är en ung tjej som har haft hästen och hon har ridit honom mycket och sa att hans skada inte hade märkts. De sa också att han inte gick att hoppa i paddock för att, som de trodde, gången han hoppat hela banan med knäfraktur hade varit så traumatisk. Hästen var underbar att rida, pigg och framåt. Hans knä hade lite brosk runt om sig och kändes lite mjukt.
När jag kom hem sökte jag upp ägaren och kollade på hennes facebook, för jag ville se bilder. Då hittade jag bilder på när hon hoppade hästen i paddock på en tävling 2010. Jag sökte upp startlister från dess och hittade att hon hade varit med i två Pay and Jump med hästen, i 60-70 cm. Jag blir lite fundersam och vet inte hur jag ska reagera. Nu till frågan:
Har ni hört om/haft någon häst med en framknäfraktur som har varit såhär ridbar efter skadan? Kan han verkligen ha haft en fraktur? Det lutar ju helt klart mot att inte köpa hästen, men jag undrar vad ni vet, för det var verkligen en härlig häst annars och dessutom är det lite spännande!
//Thorana
När jag kom hem sökte jag upp ägaren och kollade på hennes facebook, för jag ville se bilder. Då hittade jag bilder på när hon hoppade hästen i paddock på en tävling 2010. Jag sökte upp startlister från dess och hittade att hon hade varit med i två Pay and Jump med hästen, i 60-70 cm. Jag blir lite fundersam och vet inte hur jag ska reagera. Nu till frågan:
Har ni hört om/haft någon häst med en framknäfraktur som har varit såhär ridbar efter skadan? Kan han verkligen ha haft en fraktur? Det lutar ju helt klart mot att inte köpa hästen, men jag undrar vad ni vet, för det var verkligen en härlig häst annars och dessutom är det lite spännande!
//Thorana