Häst med hjärt/lung problem???

D

dante2008

Har en häst i stallet som blir väldigt anfådd lätt och andningen hörs tydligt och låter lite ansträngd. Nu har han börjat bocka och sparka bakut när man går ner eller upp för backar och det är inga små sparkar utan rejäla, i lugn skritt så kan han bara explodera innan en backe eller mitt i den, enligt ägaren är han besiktigad utan anmärkning. Någon m erfarenhet av häst med liknande beteende? Ingen aning om det verkligen är något sådant fel, men man kopplar ju ihop hans andfåddhet med lungorna. Han andas så hela han gungar efter ett normalt träningspass.

Sv: Häst med hjärt/lung problem???

Hästen kan vara struppipare, allergisk emot gräs/pollen eller ha hjärtfel. Jag har haft hästar med dessa problem och symptomen skulle kunna stämma överens med denna hästen. Föreslår att ni kör den till en klinik för arbetsprov och endoskopi.
MVH Kryddan

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 672
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 903
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
Hästvård Veterinären ringde nu med lite svar på blodproverna som togs i lördags. Ska försöka beskriva vad som hände; Lördag morgon Hade...
2
Svar
35
· Visningar
9 410
Senast: Doccan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar