Häst hoppade ur transport på E4 vid Sundsvallsbron

Jisses!!

Jag undrar alltid när jag hör om sånt här, HUR bär de sig åt?
Denna häst såg iofs liten och nätt ut plus att det står inget om vad för slags transport... men jag har hört om stora hästar och tom en bruksnordis göra samma... HUR bär de sig åt :rofl:

Lyckligt slut på denna historia iafl :heart
 
Jisses!!

Jag undrar alltid när jag hör om sånt här, HUR bär de sig åt?
Denna häst såg iofs liten och nätt ut plus att det står inget om vad för slags transport... men jag har hört om stora hästar och tom en bruksnordis göra samma... HUR bär de sig åt :rofl:

Lyckligt slut på denna historia iafl :heart

De säger i klippet att han hoppat ut genom lilla luckan över rampen, har nog stått med huvudet ut ett tag också.

Kamera är bra ibland :p
 
De säger i klippet att han hoppat ut genom lilla luckan över rampen, har nog stått med huvudet ut ett tag också.

Kamera är bra ibland :p
Tänker att man borde känna i släpet om en häst vänder sig och att släpet borde kränga till när den hoppar ut? Har haft en häst som försökte hoppa ut genom skötardörren när släpet var stilla och det lät väldigt mkt. :o
 
Hästen måste ju nästan stått lös under färd för att det inte skulle märka något förrän de uppmärksammades av de andra bilisterna?
 
Förr körde man ofta unghästar lösa i släp. Kanske det man gjort här? Faller då översta luckan ner så är det lätt för en häst att helt enkelt hoppa ut... :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid 19:45-tiden fick SOS alarm in larm om en häst som satt fast i en transport.
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästen som har fått några skrubbsår fångades snabbt in och är i säkert förvar.
Svar
1
· Visningar
298
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 586
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästen som tidigare rapporterats springa lös på E6 tycks vara utom fara. Den ska ha fått panik i transporten och lastats ur utan att...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp