Häst fick tungan bortfrätt

Sv: Häst fick tungan bortfrätt

Nej, tog inte bort nordisen vad jag vet.
Men hon fick blödningar i musklerna från manken till svansroten på båda sidor om ryggraden.
Men vet. vård blev till, tills plånboken blödde.

Därför att vi fick tag på dom.

Smarta som dom var (:grin:) så skröt dom ju om vad dom gjort på skolan dom gick på, och det kom lärare från skolan till stallet för att prata med hästägare etc.
Sen var det en av killarnas pappa som kom dit bara sådär och skulle förklara hur änglalik hans son var och att han aaaaaldrig skulle kunna göra nånting sånt, men att de andra pojkarna var riktiga bråkstakar. :cool:
Sen säger smartskaftet att han samma natt som detta hände, jo, då hade han varit och hämtat pojkarna bara i närheten och då hade dom haft järnrör/träpåkar med sig som HAN hade tagit med sig till jobbet och kastat! :eek:

Så jo, nog fick vi tag på dom. Men då polisen i Norrland verkar tycka att man ska lösa alla brott man blivit utsatta för själv så blev det inte mer än en halvdan intervju av pojkarna och hästägarna och sen hände inget mer. :mad:

Därför att vi fick tag på dom.

Smarta som dom var (:grin:) så skröt dom ju om vad dom gjort på skolan dom gick på, och det kom lärare från skolan till stallet för att prata med hästägare etc.
Sen var det en av killarnas pappa som kom dit bara sådär och skulle förklara hur änglalik hans son var och att han aaaaaldrig skulle kunna göra nånting sånt, men att de andra pojkarna var riktiga bråkstakar. :cool:
Sen säger smartskaftet att han samma natt som detta hände, jo, då hade han varit och hämtat pojkarna bara i närheten och då hade dom haft järnrör/träpåkar med sig som HAN hade tagit med sig till jobbet och kastat! :eek:

Så jo, nog fick vi tag på dom. Men då polisen i Norrland verkar tycka att man ska lösa alla brott man blivit utsatta för själv så blev det inte mer än en halvdan intervju av pojkarna och hästägarna och sen hände inget mer. :mad:

Kontakra sociala gällande dessa pojkar, nånting måste gått riktigt snett i uppväxten.
Börjar de med så här sjuka saker så unga så tjänar nog kommunen på att ta tag i problemet i tid.

*kl*

Vad fasen ska sociala myndigheter göra i ett fall som detta ?

Ja, det har gått fel i uppväxten men det är inget som några soc-tanter kan rätta till !

Det fjollas tillräckligt med sånt folk, se till att dom måste ta konsekvenserna av sina gärningar istället.

Men då är det ju enkelt, ska man lösa problemen själv är det ju bara att klå ung:devil::arna efter konstens alla regler så de i forsättningen skiter på sig bara de ser en häst! :idea:

*kl*

Ja, det har gått fel i uppväxten men det är inget som några soc-tanter kan rätta till !

Det fjollas tillräckligt med sånt folk, se till att dom måste ta konsekvenserna av sina gärningar istället.

Jag menar absolut inte att de ska fjollas med dessa personer, utan vad jag menar är att de ska ta tag i dessa på allvar.
Så om nu polisen bara skriver en anmälan på det hela och tycker det är nåt pojkstreck och att de är för unga för att straffas så bör sociala utreda hela familjesituationen.
Något är:devil: snett i dessa familjer. Och det ska tas på största allvar.
Det är sådana här som går vidare till att bli riktiga sadister/ mördare mm.
Det finns forskning på det här, ett vanligt fenomen bland sadistmördare är att de som barn plågar djur.

Jo, absolut.
Jag vet inte exakt vad som gjordes då jag endast pratade med lärare, hästägare och polis. Var bara medryttare i det stallet då detta hände.

Ja, skulle jag få tag på pojkarna skulle jag inte vara snäll :devil:
Helst skulle jag vilja ge dom samma behandling. Skjuta på med paintball gevär etc.
Att jag sen hamnar i fängelse för misshandel kan jag ta, dom ska ta mig fan lära sig att veta hut.

Jag tror att det är fler idag som aldrig har haft någon närhet till djur, inte ens katter eller hundar. Detta gör väl kanske att det kan bli fler som är disponerade för att vara grymma mot djur... eller så är det helt enkelt vanligare med psykopater och störda personligheter idag.

vanligare tror jag inte det är, men därimot mer uppmärsammat i media.
det är ju tyvärr sådant som hänt i alla tider :( vi har själva drabbats sommaren -06, även min mor drabbades en gång på -60 talet. risken för att dessa sjuka människor åker dit är tyvärr ganska minimal :crazy:

*kl*

Är dom minderåriga brukar soc. kunna kopplas in efter X antal polisanmälningar.
Min lillebror har "råkat vara på fel plats vid fel tillfälle" några gånger för mycket och det har varit nära att soc. kopplats in eftersom det anses att föräldrarna inte kan ta hand om ungen, som då riskeerar att placeras i fosterhem. (Nej, i min brors fall är det inget fel på uppfostran, men han gör alltid som hans kompisar gör och ska alltid försöka spela tuff)
Så jag tror nog inte att det är så mycket daltande alla gånger. Inte för att alla omplaceras som har kontakt med soc. men för en del kan det kanske fungera som avskräckande

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka