Häst fick tungan bortfrätt

Sv: Häst fick tungan bortfrätt

Jag vill mata den idioten med frätande medel. :mad:

Vi hade påhälsning i stallet själva nu i veckan. Staket förstört och hästarna utsläppta. Det såg ut som att någon hade försökt fånga in de, grindar och elband var uppsatta i hagen.

Det är så obehagligt!

Det är sjukt vad människor kan göra :mad:

Här uppe var det 3 killar i nionde klass som var ner till vår hage på nätterna och sköt med paintboll-gevär på våra hästar.
Plus slog sönder ryggen på en av nordisarna med järnrör/träpåkar. :mad:

Att man inte ska kunna få ha sina älskade hästar ifred.
Men kommer ungarna tillbaka igen då blir jag :devil:

Det är sjukt vad människor kan göra :mad:

Här uppe var det 3 killar i nionde klass som var ner till vår hage på nätterna och sköt med paintboll-gevär på våra hästar.
Plus slog sönder ryggen på en av nordisarna med järnrör/träpåkar. :mad:

:eek: Hur vet ni att det var killar från nian? Hoppas att ni får tag i dom! :devil:

Usch ja...ser nästan ut som om folk bara blir sjukare o sjukare. vad kommer hända härnäst då?

Och här i blekinge var det någon idiot som knutit fast en häst svans i ett träd så han hade slitit av den och förstört muskelfästen.

Sedan hade någon klippt av elkablar och lagt dessa i hästarnas vattenkar i hopp om att de skulle bli strömförande.

Jag är så glad att vi har hästarna runt vårat hus så vi har koll nästan hela tiden.

Jävlar var sjuka man kan vara!!
:cry::(
Alla får börja vakta sina hagar på nätterna med högafflar (eller vad det heter) :devil:...

Jag blir så arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen, skulle jag komma på någon med att plåga ett djur så skulle jag nog göra mig olycklig för resten av livet.
Jag förstår bara inte hur nån KAN göra så mot ett djur ???

Fy fan, rent ut sagt!
Jag har inte ord för vad jag tycker! Om någon skulle göra så mot något av mina djur så skulle jag, när jag fick tag i den j*veln, göra saker med den, som inte bör nämnas...

Så jävla vidrigt! Hur kan människor vara så onda?! Begriper det inte. Kanske kan vara en idé för hästägare inom sådana områden där det sker hemskheter att gå samman och starta någon form av grannsamverkan? Liknande de som brukar finnas i villaområden. Att man turas om att hålla vakt osv. Något måste ju göras, folk verkar bara bli sjukare och sjukare! Blir helt kallsvettig när man tänker på det...:mad:

men hörni, nu kom jag fasen o tänka på det. tänk om deras tanke är lite (eller det är den ju) att vi som ger hästarna ska bli arga osv, och liksom dom blir ju bara glada om dom ser en massa såna här inlägg om allt dom gör, det ger ju dom lite "uppmärksamhet" eller så.. det är väl lite det dom är ute efter, kanske? eller jag vet inte..

Nja, vad jag förstår så verkar dom mest vara ute efter att få en högaffel uppkörd på tvären i en viss kroppsöppning... det är väl ungefär nått sånt som jag skulle göra om jag tog dom på bar gärning.
Det skulle vara värt att sitta ett tag i fängelse om jag bara fick ta mig an dom ordentligt innan.

Då kan dom få lite uppmärksamhet på sjukhuset... jag bryr mig inte ett skvatt om hur missförstådda dom kan tänkas vara eller om dom hade blå brandbil i sandlådan när dom var små, ursäkter är som r*vhål - alla har dom !

Nja, vad jag förstår så verkar dom mest vara ute efter att få en högaffel uppkörd på tvären i en viss kroppsöppning... det är väl ungefär nått sånt som jag skulle göra om jag tog dom på bar gärning.
Det skulle vara värt att sitta ett tag i fängelse om jag bara fick ta mig an dom ordentligt innan.

Då kan dom få lite uppmärksamhet på sjukhuset... jag bryr mig inte ett skvatt om hur missförstådda dom kan tänkas vara eller om dom hade blå brandbil i sandlådan när dom var små, ursäkter är som r*vhål - alla har dom !

jag har aldrig ngnsin sagt att dom är missförstådda eller att dom förtjänar bättre:O. det enda jag sa var att vi kanske "uppmuntrar" dom till att fortsätta om vi sitter o skriver en massa om det på nätet. då "blir det ju roligt" sas.
sen skule jag mkt gärna vilja göra precis det du sa med äcklena. USCH.

Det är ju fullständigt sinnessjukt!
Är det bara jag, eller har 'attentaten' mot hästar och hästägare inte ökat den senaste tiden? Tycker det står nånting nästan varje dag :crazy:
Förstår inte hur någon kan göra sånna här saker

Jag tror att det är fler idag som aldrig har haft någon närhet till djur, inte ens katter eller hundar. Detta gör väl kanske att det kan bli fler som är disponerade för att vara grymma mot djur... eller så är det helt enkelt vanligare med psykopater och störda personligheter idag.

Sedan hade någon klippt av elkablar och lagt dessa i hästarnas vattenkar i hopp om att de skulle bli strömförande.

Är du säker på att det var elkablar som var sönerklippta? Vem har strömförande elkablar vid bevattningskaret, som i det här fallet var, vad jag förstod, en bit hemmifrån?

Kl

Rätt stor skillnad på att ha fått hela tungan bortfrätt, som överrubriken säger, och till att hela slemhinnan var skadad, vilket framkom om man fortsatte läsa, tidningarna borde vara lite mer korrekta i sina skriverier och inte överdriva. Det är när det i samma artikel förekommer motsägelser som man inte kan låta bli att undra över sanningshalten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka