Häst e. Gazpon 470 eu. Napoleon 625

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jessie14
  • Startdatum Startdatum
J

Jessie14

Hallå! vet någon lite om dessa hingstar??? tacksam för svar :D både med och utan bilder på dem :) :banana::bump:

Sv: Häst e. Gazpon 470 eu. Napoleon 625

Napoleon är far till Bernstein som är en rätt framstående hingst med många avkommor. Bl.a Bayron och Ravell.

Gazpon var en av Napoleons nio godkända söner. Den mest framstående var Amiral som tävlades i svår internationell dressyr. Napoleon själv tävlades inte p g a en skada.

Gazpon själv tävlade i medelsvår dressyr. Hans exteriöra ömdöme var;

Utmärkt ridhästmodell med väl ansatt hals. Bra manke, bogläge och djup, något stram rygg. Välbenad och nöjaktig korrekt. Utmärkta rörelser i skritt och trav, taktfast med bra påskjut. 98899=43

:eek:Okej, tack för hjälpen! Men var inte någon av dessa hästar framgångsrika på hoppbanorna?

Sv: Häst e. Gazpon 470 ee. Napoleon 625

Nej. Napoleon hade ett par avommor i medelsvår hoppning och en i svår fälttävlan (från ett utpräglat hoppmöderne) men flera svårklasshästar i dressyr.

Däremot så lämnade Gazpons morfar och mormorsfar svårklasshästar i hoppning.

Gazpon var alltså e Napoleon så jag ändrade i rubriken.

Okej, tack så mkt för hjälpen jag hoppas jag och min nya sjuåriga valack Gazpacho också kommer upp i dem svåra klasserna :D :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: Efwa
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 661
Senast: Stergo
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka