Häst e:ampere?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare compis
  • Startdatum Startdatum
C

compis

Några fler som har hästar efter hingsten Ampere? Som blev såld till Japan för ett antal år sedan om jag inte hört helt fel.
Vilken gren har ni satsat på? Hur är dom i hantering och huvud?

Sv: Häst e:ampere?

Har ingen själv men delar stall med en valack e Ampere som är väldigt trevlig i skallen och som rör sig över genomsnittet. Skulle gärna betäckt med Ampere om han varit kvar i Sverige!

Jag har en Ampere-Brabant f.96 Han har gått CNC*** fälttävlan, MSV dressyr och 1,30 hoppning.
Världens bästa terränghäst (i princip alltid felfri)och låg oftast bland dom 10 bästa i dressyren, hoppar egentligen bra men oförsiktigt. Han har mycket gång och är en häst med mycket tryck!!
Tyvärr har han en allvarlig skada och är "unghästtuktare" nu.
Han är en helt fantastisk individ, super snäll och skulle nog kunna bli polishäst så cool som han är att hantera! Önskar att jag hittat en till eller att han vore ett sto!

det var inte illa! så spännande att höra tycker jag, hur stor är han i kropp och manke?

Han är ganska hög (mycket manke 173 ca) men är väldigt kort kroppen, när han var yngre hade han 135 i täcke nu drar han 145 men är fortfarande ädel.
När han var yngre fick jag ofta frågan hur många löp han hade gått..

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
788
Senast: saltakatten
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka