Häst dog på tävlingsplats

Sv: Häst dog på tävlingsplats

nix, jag kollade på fel inlägg, därför att jag redigerade mitt inlägg för att rätta till misstaget. Liksom jag rättade till mitt förmodade misstag med mi hästs kolik.

men nu är jag generell igen, och det är skönt att så många vet exakt hur man ska ta hand om hästar, och framförallt andras hästar, i alla situationer, för det borde snart innebära att aldrig någon häst behöver bli sjuk eller skada sig, och det vore ju självklart idealet.

Sv: Häst dog på tävlingsplats

Precis! Vi har ju avlat vissa raser att vara tävlingsindivider, och jag vet många tävlingshästar som när de pensionerats rejält saknat tävlingarna, tom tynat bort när de fick "gå och ha det bra".
Och många är de hästar jag genom året träffat som är mest harmoniska när de är mitt i tävlingssäsongen! Eller de halvtokiga hästar som blivit helt fina att hantera så fort de fått börja tävla och tränas, dvs åka till olika platser och jobba.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen inträffade en tragisk olycka i Kempton i Australien. Hästskötaren Kenneth Dooley blev sparkad av en häst – och avled. Nu sörjs...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyraårige Master Teemer (e. Symphonic Hanover) avled efter det fjärde loppet. Johan Untersteiner körde den Peter Untersteiner-tränade...
Svar
0
· Visningar
579
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 15 åriga Michelle Cranning Hillgren från Ilbäckens Ryttarförening lyckades bra i Ljungby under deras stora nationella meeting. Med...
Svar
0
· Visningar
443
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst avled på Jägersro under tisdagskvällen. Den femårige valacken Go For It är skulle startat i V64-2, men föll ihop och avled på...
Svar
0
· Visningar
527
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama