Häst dödad i trafikolycka

Sv: Häst dödad i trafikolycka

Brukar alltid observera Nopsgärde när jag passerar och reflektera över hur nära hagarna ligger invid vägen och hur fort bilarna kör där. Så fruktansvärt tragiskt att en häst förolyckades, och vad upprörd man blir av att läsa att en bil har tutat(??!!) och skrämt iväg hästen som precis skulle fångas. Det är ju inte jättedålig sikt på den sträckan så hur i hela friden kan man sitta och köra i maxfart när något pågår i motsatt körbana?

Vill bara nämna att hästarna inte kom från Nopsgärde, detta står tyvärr felaktigt på några ställen och vi har även meddelat UNT felet.
Hästarna kom från ett annat litet stall i närheten. Vill också varna andra hästägare i närheten om att det uppenbarligen vandrar omkring människor utan vett att stänga grindar efter sig och ber er alla hålla god koll på era hagar.

Jag är så hemskt ledsen för det som hänt:cry:!!

Jag har min häst alldeles i närheten av platsen där olyckan skedde, så vi såg att trafiken stod stilla ute på 55:an och strax därpå blev vi nedringda av bekanta som trodde att det var våra hästar som var lösa.
Fruktansvärt tragiskt:(!
Jag tror dessutom att min häst och din Remus gått på sommarbete tillsammans för ett par år sedan..?
Jag kan mycket väl ha fel, men är det den hästen jag tror det är så vill jag att du ska veta att jag tyckte han var otroligt vacker:love:

Många, många kramar till Er!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det var under fredagsmorgonen som en förrymd häst blev påkörd av en lastbil på riksväg 47 i Flakeberg, utanför Grästorp.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre hästar dog i samband med att de blev påkörda utanför Växjö på lördagens morgon.
Svar
0
· Visningar
137
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd av en personbil på tisdagsmorgonen. Hästen avlivades sedan på platsen på grund av sina skador.
Svar
0
· Visningar
167
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ännu en trafikolycka med dödlig utgång för en häst har skett, denna gång utanför Lungsjön, Ramsele, i Ångermanland.
Svar
0
· Visningar
296
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V