Häst demens?

T

Trott

Tror ni att hästar kan bli dementa som människor? Och bli snurriga och glömma bort saker och bete sig konstigt när dom blir gammla?

Sv: Häst demens?

hästar är inte lika övermedicinerade så som äldre människor så de blir nog inte lika långlivade om demens nu skulle förekomma hos hästar.

Sv: Häst demens?

Fast varför inte??

Kanske inte ren demens, men disorienterade och "förvirrade" som vilket gammalt djur som helst borde de ju kunna bli?

I det vilda hade det ju löst sig automatiskt, de dör ganska kvickt, men vi pysslar ju så mycket med dem att de säkert kan utveckla de sidorna.

Vi hade vår sista labbe kvar ganska länge och i det sista utvecklade hon egenskaper som var tämligen lika demens (har haft det i familjen och vet hur det ser ut), trots att hon egentligen var ganska pigg.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
649
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka