- Svar: 9
- Visningar: 1 920
En häst vid Hufvudsta Ridskola i Stockholm attackerades av två hundar vid en uteritt på söndagen. Ryttaren är förd till sjukhus och hästen ska opereras i morgon, måndag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch vad hemskt. Det känns som om incidenter med hund ökar, främst gällande attacker mot andra hundar men också mot människor. Jag upplever att det sällan leder till åtal...tyvärr.En häst vid Hufvudsta Ridskola i Stockholm attackerades av två hundar vid en uteritt på söndagen. Ryttaren är förd till sjukhus och hästen ska opereras i morgon, måndag.
Usch vad hemskt. Det känns som om incidenter med hund ökar, främst gällande attacker mot andra hundar men också mot människor. Jag upplever att det sällan leder till åtal...tyvärr.
Och idag leder det väl nästan Alltid till åtal? Nästan i överkant åt det hållet ibland i och med det totala ägaransvaret.
Jag kan inte komma på ett enda åtal de sista åren, var hittar du dem?Jag är inte helt säker på att det är så. Jag tror att hundolyckor hände "stup i kvarten" även tidigare men att det numera spridit sig in i tätorterna (fler och fler idioter skaffar hund, och framför allt FEL hund) och att det i och med social media fått en plattform.
Har en känsla av att även ganska allvarliga incidenter alltid förekommit frekvent men att olyckan vägdes mot hundens värde.
Och idag leder det väl nästan Alltid till åtal? Nästan i överkant åt det hållet ibland i och med det totala ägaransvaret.