Häst bajsade utanför hus – kvinna polisanmäld

Vad har stadsbor (som i majoritet är folk från landsbygden som flyttat till storstaden och dumpat sin dialekt..) med det här att göra? Det är väl rätt uppenbart att den här kärringen inte ska gå lös i samhället oavsett hennes geografiska uppväxt om hon nu gjort det som hon blivit polisanmäld för.
Det är så tröttsamt att man tydligen får göra sig lustig över folk som bor i en viss del av landet eller på ett visst sätt, som i städer, och generalisera grovt.

En teori bara.
Eftersom man kontaktat hästägaren och inte ryttaren är frågan om ryttarna var under 18 år kanske?
Då kan det ju vara så att en ung tjej hoppar av hästen för att sparka ner bajset, bilen försöker köra förbi, tjejen har inte koll på hästen, hästen backar/svänger in i bilen eller liknande medans bilen passerar, bilisten blir arg.

Det låter ju allvarligt med "en av hästarna blivit påkörd" men eftersom hästen verkar helt oskadd så borde det ju skett i låg hastighet alt som i min teori att hästen backade/svängde in i bilden medans bilen passerade i låg fart.

Jag tro oavsett vad som hänt så faller allt ansvar på bilisten, det brukar vara bilisten som har störst ansvar i trafiken när dem möter ryttare/cyklister/fotgängare och liknande.

Vet du nåt mer än det som står i artikeln?
Näe. Det var ett generellt påstående baserat på egen erfarenhet. Jag rider genom ett samhälle som ligger på landet. Nu har ett Östermalmspar köpt ett hus på gatan och förfasas över att det ibland ligger hästbajs på vägen. Det blev bara en igenkänningsfaktor, ingen direkt faktafaktor. Typ.

Liknande trådar

Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·
Träning VARNING. JÄTTELÅÅÅÅNGT mail. Sitter här och är förtvivlad med gråten i halsen, vuxna människan. Igår hämtade jag hem min drömhäst...
2
Svar
31
· Visningar
5 276
Senast: Bonnielove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar