Häst avlivades utan ägarens vetskap

Sv: Häst avlivades utan ägarens vetskap

Veterinärer och läkare är också människor. Människor som i sin yrkesutövning kan orsaka oerhörda konsekvenser om de gör fel - men de kommer att göra fel i all framtid för det går aldrig att skapa ett system som inte kan gå bet på den mänskliga faktorn.

Det gör inte det inträffade mindre sorgligt dock. Jag lider med båda hästägarna.

Jo jag vet mycekt väl att dom är människor, och vilka konsekvenser det kan få.
Jag var fel/odiagnoserad med en sjukdom i över 4 år och dog nästan pga. det flertalet gånger, är just därför jag fortfarande tycker det är så skrämmande när sånna här saker händer, då det säkerligen hade gått att förhindra med bättre rutiner och ID/ägar kontrol, bemötande etc.
Likaså med min egen sjukdom dessvärre :s

Sv: Häst avlivades utan ägarens vetskap

Herregud, stackars hästägare! :cry: :crazy:

Och jösses, Helsingborgs djursjukhus i hetluften igen, de verkar ha långt ifrån koll!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 002
  • Artikel Artikel
Dagbok Snälla hjälp mig att hålla tummarna för Floor! Hon har tappat i vikt, piper när hon kissar och är hängig. Hon var sjuk för ett par...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
17 837
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama