Hässleholm någon?

Speciella_tina

Trådstartare
Någon som ska ställa på Hässleholm? Jag ska ställa båda dagarna:banana: Ska bli kul med två olika domare så nära varandra, att jämföra bedömningen!

Sv: Hässleholm någon?

Jag ska ställa båda dagarna + även söndagen då min rasklubb har utställning.

Jag ska dit på fredagen på den internationella med båda mina. Var inga höjdardomare så jag skippar den nationella...

Men jag gillar inte alls att de har en INT och en NAT, jag som har en liten ras märker direkt att folk väljer en dag. Min ena hund är ensam i rasen och den andra har endast 15 stycken i sin klass, så det är lite tråkigt.

//E

Sant. Där är väl ca 30 dobermanns per dag, tror nog att det är en del som ställer båda dagarna där dock, vi är ett gäng från min kennel som ska ställa båda dagarna.

Jag ska ställa båda dagarna samt söndagen på rasklubben. Jag har en dvärgpinscher.

(Mitt val av dag beror primärt, enbart och uteslutande på att INT faller på en fredag = plugg. Jag hade så himla gärna velat ställa båda dagarna.)

Vi ska ställa våran ena hund båda dagarna tror jag.. Lite nervöst eftersom det är första utställningen men uppfödaren är med och så..

*puttar upp*

Hur gick det för er i helgen?

Nemi blev tvåa av fyra på fredagen och trea av fyra på lördagen. Men framförallt så skötte hon sig jättebra! Lät domaren titta ordentligt på henne, sprang rent och fint, stod stilla, ställde upp sig bra.

På lördagen var domaren i ring 51 dessutom lärorik, berättade för oss som såg på varför hon satte fram vissa hundar, varför hon tittade på en som haltade kraftigt.

Här blev det ingen utställning.
I onsdags gjorde hunden något så hon blev halt. Men det var bra till i går så då åkte jag iväg.
Men blev rent ut sagt förbannad och ledsen på utställningen och åkte hem innan jag hittat min ring.
När man får se utställningen så ser man bara ett stort hav av tält. Jag letade som en tok efter min ring och släpade på min vagn som har för små hjul för att köras på blött gräs. Jag frågade också och de pekade, men inte hittade jag för det.
Det gick sjutton inte komma fram nånstans, det var tält så tätt det bara går...hur sjutton kan dom tillåta sånt :mad:
Till slut var vi 4 stycken med schnauzer som letade och letade. En gubbe hade en karta, men den verkade inte stämma.
Till slut blev jag helt enkelt så less så jag valde att åka hem. När jag gick hemmåt så såg jag fortfarande de jag pratat med gick och letede. Jag träffade också på folk med andra raser som heller inte hittade.
Hittat hade man säkert gjort om de inte hade tillåtet att tälten stod som packade sillar, plus en sak till jag blev arg på. Och det var numren på ringarna som man bara kunde läsa åt ett håll. Så ville man kika vilket nummer det var så fick man gå runt alltihop. De flesta ringarna satt ihop så man kunde inte gå emellan (iallafall där vi gick och velade)

Visst kunde jag gått och sagt ifrån. Men jag tappade helt sugen. Skulle på utställning idag också, rasklubben, men det fick vara.
Just nu känns utställning för mig långt borta :( Har en anmäld får se om jag åker på den.
Min man försökte övertala mig att åka på de som är närma, men vi får se...

Klipper och klistrar:

I Malmö INT blev vi reservplacerade i den inofficiella valpklassen och i kritiken stod bland annat "behöver ringträning".

Idag (Hässleholm NAT) fick vi första pris i juniorklassen och kom på fjärde (och sista) plats i juniorkonkurrensklassen. Kritiken lyder:

Good moving dog. Nice head and topline. Would prefer more bone. Showed very well.

Det var ju faktiskt en riktigt bra förbättring och uppflyttning. :D Kom hem med en snygg, röd rosett också (synd att de inte hade fjärdeplatsrosetter ;)) och är SÅ stolt över min hund.

valpispris.jpg

Gillar verkligen din ras. Men har inte träffat många, men är förtjust i dom ändå.
Grattis till 1 a priset :)

Söt på bilden är hon också!

Kan bara hålla med om kritiken!

Vet ej om det varit bättre tidigare år; det här var vårt första besök.

På flera ställen var det väldigt lerigt och mjukt i marken; svårt att gå, kanske speciellt med vagn. (Hade kunnat åtgärdas enkelt med plankor).

Enorma mängder tält som skymmer allt vad översikt över utställningsplatsen kan tänkas heta. Bredvid mig stod ett tält med fästen ända fram till kanten på ringen som en funktionär kommenderade nedmontering av - det skulle vara två meter mellan tält och kant. Vid ett tillfälle skulle jag in i skogen (toabesök ;)) och där jag gick stod tälten nästan på varandra. Bestämmelser för tält hade ju underlättat - tält får bara vara en viss storlek, tält måste nedmonteras immediately efter det att man är klar i ringen (om man inte ska tävla vidare senare under dagen), tältare får hyra plats, alternativt, alla som tar upp mer än det föreskrivna utrymmet får betala hyra, etc.

Numreringen var illa. Numren satt ju inte ens så att man såg från "huvudgatan", utan man var tvungen att gå runt. Hittade min ring genom slutledningsförmåga - ringar på 30 var till vänster, alltså måste min (19) vara nere till höger. Såg inte ringnumret förrän jag var vid ringen (samt såg vilka hundraser som samlats kring den).

Egentligen borde utställningsplatsen "halveras"; man slår ut den på fyra dagar - två dagar INT, två dagar NAT; hälften av hundarna ena dagen, andra hälften andra dagen. Som Malmö INT, det är ju upplagt så och det var mycket lättare att hitta och förflytta sig.

Dessutom tycker jag att det var alldeles för få toaletter; till vänster om sekretariatet var det fyra stycken. Det fanns säkert fler men de var svåra att hitta. Alternativet stod ju mellan att köa i hundra år eller gå ut i skogen.

Tack! :) De är helt underbara. :) ;) (Inte alls subjektiv...)

Det ser ut som en tik i kroppsbyggnaden, men är egentligen en gänglig tonårskille som tar lite tid på sig att växa till. ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka