Hasskydd ?

urkella

Trådstartare
Finns det fler än BoT's ? Syrrans hund blev överkörd för någon månad sedan och fick då uttänjda ledband eller liknande runt hasen. Var så pass att vet. pratade om att behöva amputera benet eller stelbens operera. Men efter 3 veckor gips och sedan 4 med bandage blev han så pass bra att han inte behövt opereras :) Däremot så hade han behövt hasskydd eller liknande ibland då han blir trött i benet och det är fortfarande instabilt i leden. BoT har ju tyvärr bara för större hundar och han är en liten hund på 3,5 kg. Så finns det något även för de små hundarna ?

Sv: Hasskydd ?

Redog har mindre skydd, men frågan är om de har så pass små. De mista tror jag är till t.ex. tax/jack russel, men om det passar hänger nog på hur benstommen är på din systers hund. Jag köpte ett karpalledsskydd från Redog till min italienare och det passade jättebra trots att hon hade väldigt spinkiga ben. Skicka ett mejl och fråga dem om de tror att det passar!

Liknande trådar

Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 984
Senast: Fibusen
·
Hundträning För att göra en lång historia kort. Vi har en 6-årig korthårig vorsteh som blev påkörd 2/6 och fick en ful fraktur i ena armbågen...
Svar
0
· Visningar
1 492
Senast: Vorsteh
·
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 450
Senast: Nethril
·
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 871
Senast: Jeronimo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar