hashtag betydelse

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 652

pepp

Trådstartare
Ramlade över en bild på en skog med hashtagen #dod. ..

Nån som vet vad det står för?

Jag googlade och hittade att det ska stå för Department of Defence, vilket känns logiskt. Men, i samband med en skog vette 17 :D

Do or die (grupp rappare jag lyssnade på lite på 90-talet :p), Department of Defence och Day of Defeat (spel) är de jag kopplar samman med dod. Inte för att de kanske har mkt samman med skog...

I min värld betyder det främst Definition Of Done, dvs att man faktiskt definierar vad det betyder att vara klar (lite som Arge snickaren, som kräver att alla verktyg ska vara på sin plats när man slutar för dagen).

/Lavinia, har DoD både hemma och på jobbet.

Fast Instagram tillåter åäö i hashtagarna, varför skulle man då skriva med o?
Kan kanske vara så att man använder en app som inte tillåter åäö. Det finns åtminstone Twitterappar som fungerar så, trots att Twitter i sig tillåter åäö i hashtaggarna.

Liknande trådar

IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
109
Senast: Rosett
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: saltakatten
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 523
Senast: Mabuse
·
R
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
497
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka