hashtag betydelse

pepp

Trådstartare
Ramlade över en bild på en skog med hashtagen #dod. ..

Nån som vet vad det står för?

Jag googlade och hittade att det ska stå för Department of Defence, vilket känns logiskt. Men, i samband med en skog vette 17 :D

Do or die (grupp rappare jag lyssnade på lite på 90-talet :p), Department of Defence och Day of Defeat (spel) är de jag kopplar samman med dod. Inte för att de kanske har mkt samman med skog...

I min värld betyder det främst Definition Of Done, dvs att man faktiskt definierar vad det betyder att vara klar (lite som Arge snickaren, som kräver att alla verktyg ska vara på sin plats när man slutar för dagen).

/Lavinia, har DoD både hemma och på jobbet.

Fast Instagram tillåter åäö i hashtagarna, varför skulle man då skriva med o?
Kan kanske vara så att man använder en app som inte tillåter åäö. Det finns åtminstone Twitterappar som fungerar så, trots att Twitter i sig tillåter åäö i hashtaggarna.

Liknande trådar

Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 624
Skola & Jobb Min arbetsplats går under kommunals kollektivavtal, och enligt avtalet var löneökningen en specifik genomsnittlig summa, en ”pott”. Jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
4 860
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar