Magica
Trådstartare
Har idag kommit hem från första återbesöket med min häst. Han var inne hos veterinären för 2,5 månad sedan och hade då en ligamentskada bakknä på framsidan och en senskada i hasen i samma ben framsidan.
Knät är näst intill helt läkt men det var inte mkt förbättring i hasen.
Han har stått i sjukhage och skrittats varje dag.
Vet rekomenderade längre och tuffare skritt rundor nu i 2 månader och sedna in i gen för nytt ultraljud. Sjukhage under dessa månaderna också.
Någon som varit med om liknande? Något mer jag kan göra för hästen för att förbättra chansen att en läkning ska ske? Radital liniment varje dag rekomenderade vet och ev BoT hasskydd.
Men någon här med liknande erfarenhet? Hur har resultatet blivit?
Kan tillägga att min häst är en 18 årig halvblods valack med mkt tävlande bakom sig. Har ridits som skogsmulle häst hos mig.
Knät är näst intill helt läkt men det var inte mkt förbättring i hasen.
Vet rekomenderade längre och tuffare skritt rundor nu i 2 månader och sedna in i gen för nytt ultraljud. Sjukhage under dessa månaderna också.
Någon som varit med om liknande? Något mer jag kan göra för hästen för att förbättra chansen att en läkning ska ske? Radital liniment varje dag rekomenderade vet och ev BoT hasskydd.
Men någon här med liknande erfarenhet? Hur har resultatet blivit?
Kan tillägga att min häst är en 18 årig halvblods valack med mkt tävlande bakom sig. Har ridits som skogsmulle häst hos mig.