Hartog lusern

T

Therese

Var kan man köpa Hartogs lusern? Finns det någon som använder det? Bra eller dåligt? Jämförde med Kraffts lusern och det är bla. betydligt mycket mer B-vitaminer i Hartogs..
 
Sv: Hartog lusern

jag ger det, men jag gillar kraffts bättre. jag tycker inte om när det inte står alla värden eller exakt vad det är i, det är ganska mycket säd i men jag kan inte hitta vad för slags säd det är...
har du hittat nån bra innehållsförteckning? om det bara är mer b-vit du vill åt skulle jag hellre köpa det för sig...

PMar var vi köper det...
 
Sv: Hartog lusern

Jag har inget emot Hartogs lucern (hacket jag använt) utom det megin påpekar, det är som förgjort att få en vettig analys och innehållsförteckning på det som är applicerbart på svenska förhållanden och metoder att räkna. (Jag skiter ju i procent råprotein t ex, det är smältbart jag vill ha). Hästarna tycker dock mer om det än Kraffts.

Köper mitt via Tuna Foder, som har utkörning i ett ganska stor område i mellanSverige (däremot vet jag inte om det blir ekonomiskt försvarbart att t ex beställa bara en säck och långt avstånd, jag bor bara 1½ mil från dem så..)
 
Sv: Hartog lusern

Ska tydligen finnas på AB Johan Hansson. Ska köpa till min gamling som är lite tunn efter förra årets fång.Detta ligger i Uppsala i boländerna
 
Sv: Hartog lusern

Jag köper av våran foderhandlare i stallet. Jag köper 40 kg säck för 100 kr som är nästan samma värden som Kraffts. Som säljer 25 kg säckar för 125kr.. hästen äter det och jag sparar pengar fattig student som man är! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp