Hårspray?

millen

Trådstartare
Om en vecka ska jag göra min första start i dressyr, och funderar på att göra en "ardennerfläta" ist för knoppar då mina knoppar ser katastrofala ut :p

men innan när jag har gjort sånna har dom lossnat ganska lätt, så det jag undrar är om det funkar med hårspray? så den sitter bättre menar jag.

och kan man ta lite på en svamp och sen dra över flätan då hästen min inte går så bra att spreja?

:)

Sv: Hårspray?

Hej!
Ett knep för att få ardennerflätan att sitta bättre är att sätta ett par gummisnoddar "på vägen". Jag tror att det håller bättre än hårspray.

Jag har provat både spray o gelé på min hästs tjocka o ostyriga man, men det har inte hjälpt tyvärr, fått klippa ur den rejält för att kunna fläta ordentligt... Tyckte inte att hårprodukterna hjälpte alls.

I Tyskland så är det otroligt vanligt att sy fast knopparna istället för gummisnoddar:) Med fläta lär det funka superbra att sy:)
Ta bara nål och tråd och "sy" fast flätan på jämna ställen:)

mina ardenner flätor faller alltid ur, så jag har helt enkelt gett upp :rofl: gör flätade bågar istället och det håller mycket bättre och är ganska snyggt ^_^

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 808
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 284
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar