W
wonderbaunbabe
Har fått nått för mig jättekonstigt på min hästs höft! Vid virveln ungefär...
Det började med att han var lite skorvlig där, sen när jag kom till stallet igår så var det massa hår borta och man såg skinnet.
Det blöder inte eller så, han kliar inte på denna kala fläck.
Har tvättat rent det och hästen reagerar inte på det hela. Ser helt tokigt ut!
Och om det skulle vara den andra hagkompisen som biter verkar inte alls möjligt. Då borde det inte se ut såhär!
Ungeför 10 cm brett är det, och dök upp på ett par dagar!
Jag har tagit bilder på den, men kan inte lägga upp dem på buke.
Har ingen url adress eller vad de kallar det för...
Är det nån som känne rigen det så mailar jag gärna över bilden. De jag har pratat med har haft funderingar på svamp... Vem vet...
Han går annars ute hela dagarna, utan täcke... så det kan ju inte uppkomma av att det är varmt därunder... eller nått skavande täcke.
Men annars mår hästen bra och brys sig inte alls om hur hemsk han ser ut *skratt*
Nån som har nån ide??
Det började med att han var lite skorvlig där, sen när jag kom till stallet igår så var det massa hår borta och man såg skinnet.
Det blöder inte eller så, han kliar inte på denna kala fläck.
Har tvättat rent det och hästen reagerar inte på det hela. Ser helt tokigt ut!
Och om det skulle vara den andra hagkompisen som biter verkar inte alls möjligt. Då borde det inte se ut såhär!
Ungeför 10 cm brett är det, och dök upp på ett par dagar!
Jag har tagit bilder på den, men kan inte lägga upp dem på buke.
Har ingen url adress eller vad de kallar det för...
Är det nån som känne rigen det så mailar jag gärna över bilden. De jag har pratat med har haft funderingar på svamp... Vem vet...
Han går annars ute hela dagarna, utan täcke... så det kan ju inte uppkomma av att det är varmt därunder... eller nått skavande täcke.
Men annars mår hästen bra och brys sig inte alls om hur hemsk han ser ut *skratt*
Nån som har nån ide??