Hårknutar och sånt

P

ponni

Hur gör ni med håret på tävling? Visa gärna med bilder!

Jag har börjat få lite längre hår och tofsen får inte plats under hjälmen längre. Jag är nyfiken på sånna där munkar man trär håret igenom och sen liksom klär in med hår. Vad kallas de? Håller en sån uppsättning bra eller finns det en risk att det lossnar under ritten? Hur långt hår måste man ha?

Sv: Hårknutar och sånt

Jag har hår som slutar i svanken - dvs långt hår. Det får inte längre plats i hårspänne med nät så numera syr jag upp håret i en knut.

Först sätter jag upp en låg hästsvans. Vrider håret för att sedan snurra det runt toffsen så det blir som en kanelbulle. Därefter syr man fast allt och sprejar. Det fungerar även under hjälm.

Sv: Hårknutar och sånt

Jag flätar mitt hår så hårt jag kan, sen gör jag en likadan knopp som jag gör på hästen och sen har jag ett litet hårnät om och sätter fast det med ett spänne. Hårnätet sitter bara om på utsidan, jag har väldigt tjockt hår, så det går inte om hela knuten, men det går om det som syns iallafall.
Resultatet blir såhär.

tvlingsfrisyr2.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 065
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 915
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering