Hårförlängning

Aliche

Trådstartare
NU har jag fått nog! Efter att medicinerna har halverat mitt redan väldigt tunna hår till en nu supertunn råttsvansliknande toffs och jag känner mig så sjukt osnygg och nere har jag bestämt mig för att investera i en hårförlänging.
Men när jag googlar runt så blir jag snurrig av alla metoder och hårtyper som finns att välja på så jag frågar allsvetande buke om råd.

Ni som har förlängning vad har ni för typ av hår och vilken teknik använde ni? Jag vill ha det som är mest hållbart, sliter minst på håret då mitt redan är tunt och ganska sprött och som kräver minst underhåll och fix (om det går). Var gjorde ni er (Stockholm)? Vilken längd har ni och påverkar det hur mycket fix som krävs? Hur ofta måste ni sätta om det? Och viktigast kanske, vad betalade ni totalt?
 
Sv: Hårförlängning

Det enda som inte förstör egna håret är clips. Alla permanenta hårförlängningar gör ditt eget hår ännu sämre, det slits och du tappar massa hår.
 
Sv: Hårförlängning

Fast jag har hört att såna clips kan skära av det egna håret och därför inte är så skonsamt?
 
Sv: Hårförlängning

Centaur: Där håller jag INTE med!

Jag har haft keratinförlängningar i snart 6 år (!!) och har ALDRIG haft så fint eget hår.

Om man bara sköter sina förlängningar - dvs inte låter dem tova sig inne vid hårbotten och använder anpassade produkter typ olja - så skyddar det ditt eget hår. Det egna håret bäddas ju in av förlängningarna som skyddar det mot yttre slitage.

Jag har en superproffsig frisör som sköter mitt hår och sätter i/tar ur mina förlängningar ca var 4:e månad.
Jag gissar att det är väldigt mycket "du får vad du betalar för" i denna situation. Billigt hår och halvbra frisör = mindre bra resultat!

/Swat
 
Sv: Hårförlängning

Men vad betalar du för en förlängning, ca? Det är så olika på alla hemsidor och jag vet inte vad som är rimligt!
 
Sv: Hårförlängning

Ca 4.500.- och då ingår klipp och färg. Nu har jag iof en del rabatt eftersom jag gjort detta några ggr ;)

/Swat
 
Sv: Hårförlängning

Hmm, det är ändå såpass svettigt... jag hade hoppats på runt 2500-3000:- :) fast iofs om det är inkl klipp och färg kanske det inte är så farligt
 
Sv: Hårförlängning

Att fläta in en träns med löshår sliter inte, det egna håret skyddas snarast. Fakermaker på Odengatan tar ca 2600 för en rad och det kommer man långt på om den placeras rätt och klipps in smart.
 
Sv: Hårförlängning

Oh odengatan är ju precis vid mig :) är dom duktiga där? Antar att färg och klipp inte ingår i de 2600:-?
 
Sv: Hårförlängning

Du får själv ha fixat den färg du vill ha innan så du kan välja matchande hår. Bäst blir det om du är så oklippt som möjligt, ju mer slitet ju bättre smälter det in.... Klippning efteråt ingår!
 
Sv: Hårförlängning

Jag har fixat mitt på Wendys Hair i Sthlm, tog Glorious slingor som ska vara det skonsammaste men är aningen dyrare än keratinvax (hört och sett så mkt taskiga hår efter vax så är lite skeptisk). Tyckte inte att mitt (annars väldigt klena) hår tog nån skada av det alls, hade dock bara hårförtjockning med ca 30 slingor i om jag inte minns fel. Gick på runt 2500 med produkter.
 
Sv: Hårförlängning

Hur fick de fast det då?
Iflätning låter bra, är det fler som prövat det? Flätar man bara, inget lim eller metallclips? :)
 
Sv: Hårförlängning

Det är som ringar fast med keratin :) Jag flyttade upp mitt efter 10 veckor men hade kunnat vänta lite längre, tror ca 3 mån som det står på hemsidan funkar fint. Var bara att det passade mig att ändra då eftersom jag ville färga håret. Sov med fläta och tyckte det va lite störigt att inte kunna slänga upp håret i en turban efter tvätt, annars var det inte nåt fix. Jag som ofta har tofs (är ju lite meckigare när man inte får dra i fästena och de lätt syns) övergick till att ha fläta på jobbet och det tackade nog mitt eget hår mig för.

Flätning har jag bara hört nån enstaka som gjort och inte var nöjd med så har dålig koll. Men det låter ju skonsamt kan jag hålla med om.
 
Sv: Hårförlängning

var det inklusive hår och klippning då? har hört talas om det stället och andra som varit nöjda så det kanske är dit man ska gå :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp