hårfällning

G

GULLAN

Hejsan ,har en äldre häst som började sätta vinter päls i augusti,han brukar oftast få väldigt tjock päls på vintern.
Har nu börjat fälla något enormt,som om det var vår .På baken så har han stora fläckar helt utan päls,ända in till skinnet.funderade om det kan vara vitamin brist ,men det känns som en omöjlighet då han har fått tillskott av b-vitaminer+andra. någon som känner igen detta ?

Sv: hårfällning

Vad får han för b-vitamin tillskott? Min pålla tappade oxå pälsen på det viset o det visade sig vara brist på b-vitaminet pantotensyra. Finns inte i Shy- feeder men i flera andra märken, bla Emin´s.

Sv: hårfällning

Han har fått shy feeder ,blev du tvungen att ta blodprov på din häst för att få reda på att han hade brist .vart kan man köpa det andra preparater,eller är det receptbelagt? :banana:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 243
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 815
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka