S
Suuz
Två hårda knölar på varsin sida av halsen, känns som ben ungefär! Blev helt förskräckt när jag borstade hästen idag, vad kan det vara? Hon är inte halt eller ovillig på något sätt... Däremot ser hennes båda framben f.n ut som ett slagfält! Kollade på en planch över hästens muskler och kom fram till att det var "M. Brachiocephalicus", knölarna är kanske 5cm i diameter och sitter mitt på denna muskel... Läste i en annan tråd om just detta och någon sa att det kunde vara knäna. Min fråga är vem jag ska kontakta och varför!
Är det veterinären i första hand, men vad ska jag boka tid för? Framknän som inte är onda (mycket, mycket gnällig häst som döööööör t-o-m vid vaccination!) eller knölarna i halsen. Men om det är muskeln som det är vajsing på kanske jag ska ringa någon massör ect... Det är inget akut nån stans...
Är det veterinären i första hand, men vad ska jag boka tid för? Framknän som inte är onda (mycket, mycket gnällig häst som döööööör t-o-m vid vaccination!) eller knölarna i halsen. Men om det är muskeln som det är vajsing på kanske jag ska ringa någon massör ect... Det är inget akut nån stans...