lisahjelmgren
Trådstartare
... Mitt föl på snart 4 mån har nu haft en svullnad vid vänster kota fram i ca 2 veckor. Svullnaden är oförändrad. Känns och ser ut som en hård galla men sitter för mkt åt skenbenet till för att vara en galla tror jag. Istället för att sitta m. böjsenan och gaffelbandet som gallor brukar sitter den istället m. gaffelbandet och skenbenet. End på utsidan. Vad kan det vara??? Kotan är ngt varmare än de andra kotorna, han haltar inte.
Mitt sto var svullen på samma ställe när hon råkat ut för en senskada plus benhinneinflammation. (Fick antiinflammatoriskt och vilade i tre månader...) Finns ju en vätskefylld bursa på det här stället men kan det vara den som är så svullen på mitt föl?
Vad tror ni? Smörjde in med arnika de första dagarna men utan förbättring, när han rört på sig ser det fortf samma ut. Möjligen att svullnaden blir ngt mindre men det är inte mkt.
Tacksam för hjälp!
Mitt sto var svullen på samma ställe när hon råkat ut för en senskada plus benhinneinflammation. (Fick antiinflammatoriskt och vilade i tre månader...) Finns ju en vätskefylld bursa på det här stället men kan det vara den som är så svullen på mitt föl?
Vad tror ni? Smörjde in med arnika de första dagarna men utan förbättring, när han rört på sig ser det fortf samma ut. Möjligen att svullnaden blir ngt mindre men det är inte mkt.
Tacksam för hjälp!