Tack för filmen. Var du där och såg, eller vet du hur länge han höll på? Jag menar, den ridningen man ser på filmen ser inte jättehemsk ut i mina ögon (forcerat, men förståeligt om han ville få mer bjudning i den), tror du att folk reagerade mest på att han höll på länge och att hästen hann bli väldigt trött?
Tror att ett av problemen som kommer fram inom dressyren är att en del skaffar sig hästar med egenskaper som inte är optimala för dressyr, men ska ändå visa att det går ändå upp på högre nivå. Då är det hästarna som blir lidande, de får krav på sig som de inte är skapta för. Hästen på filmen rör sig verkligen som en körhäst (TP/travare/korsning), så det var kanske lite orättvist mot hästen (av ägaren) att låta den gå en clinic för en OS-ryttare i dressyr? Läste iofs att ägaren tävlar msv c och satsar mot landslaget med den hästen, men det känns en aning naivt med tanke på de förutsättningar den ser ut att ha. Vad jag menar är att om man nu tycker att tränarens ridning innebar ett lidande för hästen så borde ägaren rannsaka sig själv också. Känns fel att ge tränaren hela skulden.