Hår - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

En mig närstående Person betalade en massa pengar för att få sina ben vaxade på salong. HELT bortkastat! Stråna rycktes inte alls upp från rotnivå (ja, de var tillräckligt långa och INTE fjuniga!) utan mer eller mindre bröts av, så benen var helt taggiga efteråt. Stor besvikelse! Svaret från salongen var, att "det kan ta några gånger", men vad då? Rycks stråna så ska de väl ryckas redan första gången, vad är det som ska "ta några gånger"??

Jag tycker inte det gör så fasligt ont att vaxa, har provat både på salong (bikini) och hemma (ben och bikini). Men det är ju så jävla meckigt, tar tid och är kladdigt. Hade det varit smidigare hade jag lätt gjort det istället för att raka! Sådana strips som värms i händerna är smidiga, men de tar inte lika bra plus att det också tar oändligt med tid...

Längtar tillbaka till när jag bodde söderut, och allt hår på kroppen blektes så pass att jag kunde skita i allt vad rakning hette.

För övrigt blir jag så jäkla less på att jag ändå bryr mig, tänk vad skönt att vara man och inte behöva bry sig om kroppsbehåring :meh:

Jag är ju fjösigt blond så trots att det är en månad sedan sista krämomgången så syns håren inte på håll. Och jag tror att om någon tittar på mina ben så är det nog för att dom är bleka och sönderrivna.

:rofl: Jag är också utrustad med ljusa kroppshår och blek hud + lätt att få blåmärken så på somrarna ser jag rent misshandlad ut i perioder. Efter en seglarvecka var jag typ blåfläckig på hela benen. :meh:

Så fick jag av hypotyreosen och hashimotos innan jag började medicinera. Tunnt på skallen också så jag köpte Silicea för bättre hårväxt och överallt utom huvudet funkar det på:devil:. Jag som aldrig haft mycket hår på benen har fått långa svarta strån.
Sjuk är jag nog inte. Snarare hormonbrist/förändringar pga ålder, skulle jag tro. Håret på huvudet verkar hålla sig normalt dock, så jag ska väl inte klaga för mycket..... Men liiiiiiite kan jag få klaga på hårstrån som växer och frodas där de inte ska vara, typ på halsen eller ovanför överläppen.... :wtf:

Sjuk är jag nog inte. Snarare hormonbrist/förändringar pga ålder, skulle jag tro. Håret på huvudet verkar hålla sig normalt dock, så jag ska väl inte klaga för mycket..... Men liiiiiiite kan jag få klaga på hårstrån som växer och frodas där de inte ska vara, typ på halsen eller ovanför överläppen.... :wtf:
Den där jäkla överläppen, farmor du har ett hår där :cool:under hakan också :)

Jag har ett - lockigt - i pannan. Helt plötsligt så är det bara där. 4-5 cm långt. Jag drar bort det. Och sen går det flera månader så Vips så är det där igen, 4-5 cm långt. Jag ser det alltså inte när det växer ut. Knepigt.

Jag har ett - lockigt - i pannan. Helt plötsligt så är det bara där. 4-5 cm långt. Jag drar bort det. Och sen går det flera månader så Vips så är det där igen, 4-5 cm långt. Jag ser det alltså inte när det växer ut. Knepigt.
PRECIS ett sådant har jag på sidan av halsen..... :crazy:

När jag var ung (yngre) fick jag för mig att göra brasiliansk på salong. Fick värsta reaktionen efteråt, fullt med jätteröda och inflammerade hårsäckar! Har aldrig vågat vaxa igen..

Konstigt nog har jag även fått liknande reaktion en gång när jag trådade brynen på salong. Är som att min hud inte fixar att det dras bort en massa strån samtidigt..
Oj va obehagligt! Kan det varit vaxet du reagerade på? Vet att salonger använder lite olika vax vilket bla har stor skillnad för hur mkt det känns. Fast vid trådning används ju inget så... Segt!

Angående brasilianskt, första gången jag vaxade någonsin bestämde jag mig av någon outgrundlig anledning att göra just brasilianskt. Det kändes! Var ju både första gången och sen känns det ju mer ju längre in, åtminstone för mig.

En mig närstående Person betalade en massa pengar för att få sina ben vaxade på salong. HELT bortkastat! Stråna rycktes inte alls upp från rotnivå (ja, de var tillräckligt långa och INTE fjuniga!) utan mer eller mindre bröts av, så benen var helt taggiga efteråt. Stor besvikelse! Svaret från salongen var, att "det kan ta några gånger", men vad då? Rycks stråna så ska de väl ryckas redan första gången, vad är det som ska "ta några gånger"??
Men va konstigt! Såklart det inte ska ”ta några gånger”. Huruvida man har vaxat innan eller inte har ingen betydelse för hur bra vaxningen blir så länge stråna inte är för korta, vilket de ju inte var i din bekants fall. En annan sak är att det gör ondare i början/första gången än när man har vaxat några gånger.
Låter som en dålig ”vaxade”/salong. Aldrig hört talas om det innan och då vaxar dom flesta av mina kompisar.

Enligt min erfarenhet så beror det jättemycket på vilket vax som används och hur duktig personalen är hur ont det gör och hur öm man är efteråt. Jag har aldrig varit med om att det behövts vaxas om några gånger för att få ett bra resultat, gör det däremot förjävla ont så går jag inte tillbaka fler gånger utan byter salong.

Jag har inte brukat få problem med inväxta hårstrån eller bli rödprickig mer än direkt efter vaxning/epilering. Å andra sidan brukar jag skrubba mig med med en svamp när jag duschar så det kanske gör att ev försök att växa fel kommer av sig?

Oj va obehagligt! Kan det varit vaxet du reagerade på? Vet att salonger använder lite olika vax vilket bla har stor skillnad för hur mkt det känns. Fast vid trådning används ju inget så... Segt!

Angående brasilianskt, första gången jag vaxade någonsin bestämde jag mig av någon outgrundlig anledning att göra just brasilianskt. Det kändes! Var ju både första gången och sen känns det ju mer ju längre in, åtminstone för mig.
Nej jag tror det var att många strån drogs samtidigt, eftersom jag fått liknande reaktion av att tråda ögonbryn.. Inte min grej 😉

Liknande trådar

Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 441
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar