Hår - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Jag använder kräm. Blir supermjukt och håller i någon vecka. Inga röda märken eller inåtvuxet hår.
Tar ju ingen tid när man ändå duschar. Tar även fjunmustaschen någon gång i halvåret.
Finns det någon anledning annat än att man får göra det ofta att ni inte använder kräm?

Likt @Blimblom så tyckte jag inte att håret försvann helt, utan jag fick ändå gå över med en rakhyvel. Dessutom klarade inte mina eksem av krämen. :o Det var dock länge sedan jag testade så antar att krämerna kanske blivit lite bättre.

Ibland är det skönt att vara asiat, har inte ett hår på ben eller under armarna, knappast något mellan benen heller. Har aldrig rakat/vaxat mig i mitt liv, men däremot använt pincett för att fixa ögonbrynen och det gör inte särskilt ont.
Där ser man dolda skillnader. Så det är så för "alla" med asiatiskt ursprung?

Jag använder kräm. Blir supermjukt och håller i någon vecka. Inga röda märken eller inåtvuxet hår.
Tar ju ingen tid när man ändå duschar. Tar även fjunmustaschen någon gång i halvåret.
Finns det någon anledning annat än att man får göra det ofta att ni inte använder kräm?
Jag tycker aldrig att kräm får med allt, så jag får ändå raka. Då kan jag lika gärna raka från början :p

Jag har fått lite mindre med hår de senaste åren. Behöver inte raka armhålor och ben alls lika ofta längre. Det finns fördelar med att bli äldre också.... ;) Synd bara att jag tycker att mina ögonbryn börjar se lite glesare ut, men å andra sidan slipper jag plocka dem särskilt ofta. Ett och ett annat vilset strå bara.
För mig är det tvärt om.... det växer som ogräs.

Jag har aldrig fått krämen att funka. Jag är blond och har inte direkt svarta grova strån men ganska mycket rätt ljusa. De ser ju svarta ut då det är stubb förstås...

Epilator var skitrolig och bra förutom att alla växte under huden och det var ett jäkla projekt. Såg ut som om jag badat med pirajor.

Orkar knappt raka alls. Så tråkigt och jobbigt och aldrig är det bra. Blir stubb efter ett dygn och börjar klia. Deodorant eller liknande hjälper inte utan det blir rött och irriterat i allafall.:yuck:

Någon som testat det där "smärtfria" vaxet det gör reklam för överallt? Jag förstår ju att det inte tar bort smärtan, vi drar ju fortfarande bort håret, men de ska ju inte bita sig fast i huden lika mycket.
Och allt som kan lindra det lilla minihelvetet man får igenom vid vaxning är Guds gåva enligt mig!!

Men då man vaxar, blir det likadant som med epilator att håren kan växa under huden? Och måste man inte vänta väldigt länge tills håren blivit rätt långa innan man kan vaxa?

Jag skulle även säga att det är skillnad på smärtan vid vaxning beroende på vem som vaxar :D!

Vaxa på salong: första rycket kan smärta lite, sen så känns det knappt pga proffsigt utförande.

Vaxa själv: första rycket smärtar som att man sliter av halva ansiktet, sen blir det bara värre efter det....

Sen kan det ju ha att göra med min obefintliga vaxningsteknik, men jag betalar alla dagar i veckan hellre ett proffs för att vaxa än att göra det själv!

Lev hårig? Varmt och gott på vintern. :D

Jag rakar vid behov. Vax bli´re inget av med :devil: , kräm luktar illa, epilator fattar jag inte att någon överlever.

1530955223022.webp

Jag är ju fjösigt blond så trots att det är en månad sedan sista krämomgången så syns håren inte på håll. Och jag tror att om någon tittar på mina ben så är det nog för att dom är bleka och sönderrivna.

Men funkar det på ljusa hår? Jag trodde det bara funkade på grova mörka.
Jag tror det finns vissa proffsmaskiner som kan ta ljusare hår, men generellt så kan man inte använda ngn form av IPL om man har ljusa eller röda hår.
Håret måste vara mörkare än huden!

Jag har fått lite mindre med hår de senaste åren. Behöver inte raka armhålor och ben alls lika ofta längre. Det finns fördelar med att bli äldre också.... ;) Synd bara att jag tycker att mina ögonbryn börjar se lite glesare ut, men å andra sidan slipper jag plocka dem särskilt ofta. Ett och ett annat vilset strå bara.
Så fick jag av hypotyreosen och hashimotos innan jag började medicinera. Tunnt på skallen också så jag köpte Silicea för bättre hårväxt och överallt utom huvudet funkar det på:devil:. Jag som aldrig haft mycket hår på benen har fått långa svarta strån.

Jag gillar att epilera benen. Det blir så lent och fint. Gör det typ en gång om året.
Har så bleka hår och ännu blekare ben så håret syns bara om nån kollar nära. Och skulle någon kolla så nära blir de bländade och ser inget i alla fall.

Jag skulle även säga att det är skillnad på smärtan vid vaxning beroende på vem som vaxar :D!

Vaxa på salong: första rycket kan smärta lite, sen så känns det knappt pga proffsigt utförande.

Vaxa själv: första rycket smärtar som att man sliter av halva ansiktet, sen blir det bara värre efter det....

Sen kan det ju ha att göra med min obefintliga vaxningsteknik, men jag betalar alla dagar i veckan hellre ett proffs för att vaxa än att göra det själv!
Instämmer verkligen! Har gått och vaxat mig på salong i drygt 7 år nu och det käns knappt. Det skiljer dock mellan salonger så jag är jätteglad att jag har hittat en jättebra salong i gamla stan i Stockholm, dom är så duktiga!

Benen är ludna o får vara så. Under armarna o busken försvann med tiden efter att jag opererat bort livmoder o äggstockar, däremot får jag fler o fler grova strån på haka o på överläppen, funkar med pincett. Funderat att testa trådning.

Instämmer verkligen! Har gått och vaxat mig på salong i drygt 7 år nu och det käns knappt. Det skiljer dock mellan salonger så jag är jätteglad att jag har hittat en jättebra salong i gamla stan i Stockholm, dom är så duktiga!
När jag var ung (yngre) fick jag för mig att göra brasiliansk på salong. Fick värsta reaktionen efteråt, fullt med jätteröda och inflammerade hårsäckar! Har aldrig vågat vaxa igen..

Konstigt nog har jag även fått liknande reaktion en gång när jag trådade brynen på salong. Är som att min hud inte fixar att det dras bort en massa strån samtidigt..

Liknande trådar

Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 441
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar