Hår - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Hahaha, wtf ska buke hädanefter bestå av snutt-trådar på 20 inlägg om "ämnen" som inte är något att diskutera eller utveckla? :laugh:

Allt för att öka antalet trådar, vet du! :D

För att vara gloriously on topic: Jag tror att vaxa är mest smärtsamt, men en mer koncentrerad smärta!

Epilering. Det är sann smärta det. Jag fick dessutom 45686577 inåtväxta hårstrån på benen av det.
Ja. Mina ben såg typ hårigare ut efter några gångers epilering pga inåtväxta hårstrån. Och typ såna som precis låg under skinnet så de syntes. Nä fy! Det var inte värt det :meh:

Epilering. Det är sann smärta det. Jag fick dessutom 45686577 inåtväxta hårstrån på benen av det.

Har aldrig prövat; min mor gjorde det en gång och klarade halva vaden innan hon kasrade sin nyköpta epilator åt helskotta. :rofl: Hennes många återberättaden om smärtan har definitivt haft en avskräckande effekt!

Ja. Mina ben såg typ hårigare ut efter några gångers epilering pga inåtväxta hårstrån. Och typ såna som precis låg under skinnet så de syntes. Nä fy! Det var inte värt det :meh:
Har aldrig prövat; min mor gjorde det en gång och klarade halva vaden innan hon kasrade sin nyköpta epilator åt helskotta. :rofl: Hennes många återberättaden om smärtan har definitivt haft en avskräckande effekt!
Jag älskar min epilator! :o
Det är nåt njutningsfullt i smärtan plus att det är jätteskoj att gräva i inåtväxta hårstrån. :o

(masochist, javisst!)

Åh nej, jag som hoppades på att det skulle vara värt smärtan ändå :down:

Funkar jättebra för mig! Första gången om man inte är van att vaxa så känns det mer. Känns som att håren sitter mer fast då.
Men sen tycker inte jag det gör ont direkt. Lite, men överkomligt!
Jag har aldrig haft problem med inåtväxande hårstrån heller. Älskar epilator!Jag kör typ var 3:e-4:e vecka och slipper hålla på mellan det. Asskönt!

@LenaH jag håller med om att det är kul, jag älskar små sår och fnös man kan peta på. Men fan inte om det är VARENDA hårstrå nedanför knäna.

@LenaH jag håller med om att det är kul, jag älskar små sår och fnös man kan peta på. Men fan inte om det är VARENDA hårstrå nedanför knäna.

En gång för säkert 10 år sen var jag då uttråkad att jag satt och plockade varenda hårstrå med pincett nedanför knäna :D

Mest för att det blev så rödprickigt vid rakning... vet bättre nu.

Jag använder kräm. Blir supermjukt och håller i någon vecka. Inga röda märken eller inåtvuxet hår.
Tar ju ingen tid när man ändå duschar. Tar även fjunmustaschen någon gång i halvåret.
Finns det någon anledning annat än att man får göra det ofta att ni inte använder kräm?

Jag använder kräm. Blir supermjukt och håller i någon vecka. Inga röda märken eller inåtvuxet hår.
Tar ju ingen tid när man ändå duschar. Tar även fjunmustaschen någon gång i halvåret.
Finns det någon anledning annat än att man får göra det ofta att ni inte använder kräm?
För mig blev det inte bra med kräm, håren gick liksom av en liten bit från huden så det såg ut som stubb direkt, typ. Vissa hår gick inte av alls, och vågade inte ha på den längre. Fick alltså ändå alltid raka efteråt för att håret skulle bort.
Men det var säkert 10 år sen jag gav upp att testa kräm, den kanske blivit bättre?

Har inte rötter i Mellanöstern, men är rätt så hårig av mig iallafall! :p

För mig blev det inte bra med kräm, håren gick liksom av en liten bit från huden så det såg ut som stubb direkt, typ. Vissa hår gick inte av alls, och vågade inte ha på den längre. Fick alltså ändå alltid raka efteråt för att håret skulle bort.
Men det var säkert 10 år sen jag gav upp att testa kräm, den kanske blivit bättre?

Har inte rötter i Mellanöstern, men är rätt så hårig av mig iallafall! :p
Håller med. Kräm funkar inte alls bra. Provade för några (3?) år sedan och tyckte att då kan man väl lika väl fortsätta raka. Man var ju ändå tvungen att dra över med en grej för att allt skulle lossna.

Har så himla mycket hår jag med. Men inga kända rötter någon annanstans i de närmaste leden.
Jag orkar inte hålla på att raka överallt hela tiden. Försöker hålla benen ok det lilla jag går i shorts. Vilket är ganska lite när man antingen sitter på jobbet i AC som gör det kallt, har ridkläder eller sådana arbetsbyxor med massa fickor.
Däremellan kan det hinna växa på en del.

Önskar det fanns smidigare sätt att bli av med håren.

Liknande trådar

Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 441
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar