Hår - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Gnist

Trådstartare
Gråmoln seglade in över nejden, så nu knaprar jag ballerinakex och försöker avgöra vad som egentligen gör ondast; att vaxa eller att plocka bort de strån som inte följde med vaxet, med pincett i efterhand ett och ett :cautious:

Jo, det gör jag ju och det går fint på de ljusbruna stråna som är lite normalgrova, men de ljusa, blonda fjunstråna följer inte alltid med :meh: och då får jag plocka bort dem för hand om jag inte ska vaxa tills jag är skinnflådd för att få med dem :nailbiting:

Ont gör det i af, både att vaxa och att sen plocka ett och ett strå :D

Jo, det gör jag ju och det går fint på de ljusbruna stråna som är lite normalgrova, men de ljusa, blonda fjunstråna följer inte alltid med :meh: och då får jag plocka bort dem för hand om jag inte ska vaxa tills jag är skinnflådd för att få med dem :nailbiting:

Ont gör det i af, både att vaxa och att sen plocka ett och ett strå :D
Lite beroende av var stråna sitter så kan man köra på lite bedövningscream o sen rycka dom.

Gråmoln seglade in över nejden, så nu knaprar jag ballerinakex och försöker avgöra vad som egentligen gör ondast; att vaxa eller att plocka bort de strån som inte följde med vaxet, med pincett i efterhand ett och ett :cautious:

Jag har gått över helt till att plocka med pincett. Iaf uppetill om man säger så :p, resten får rakas.

Ibland är det skönt att vara asiat, har inte ett hår på ben eller under armarna, knappast något mellan benen heller. Har aldrig rakat/vaxat mig i mitt liv, men däremot använt pincett för att fixa ögonbrynen och det gör inte särskilt ont.

Ibland är det skönt att vara asiat, har inte ett hår på ben eller under armarna, knappast något mellan benen heller. Har aldrig rakat/vaxat mig i mitt liv, men däremot använt pincett för att fixa ögonbrynen och det gör inte särskilt ont.
Hehe
Jag tappade ju allt hår pga cellgifter och det var inte allt som återkom.
Under armarna och på benen tex. Det är fortfarande borta.

Jag fick högsta dosen dom första gångerna och tror det är därför mina hår flytt sin kos :p
Jag har fått högsta dosen tre gånger, är först senaste som jag fått normaldos. Det var ju såpass hög inflammatorisk aktivitet först, och det är först senaste MR som inte visade nya förändringar. :nailbiting:

Jag har fått lite mindre med hår de senaste åren. Behöver inte raka armhålor och ben alls lika ofta längre. Det finns fördelar med att bli äldre också.... ;) Synd bara att jag tycker att mina ögonbryn börjar se lite glesare ut, men å andra sidan slipper jag plocka dem särskilt ofta. Ett och ett annat vilset strå bara.

Liknande trådar

Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 441
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar