har tappat sugen, hjälp?

salladfinger

Trådstartare
Olyckan är dukig på att råka ut för just olyckor, senaste året har det varit samma visa: vi sätter igång, nåt händer, hon måste vila. Vi sätter igång, nåt händer, hon måste vila. Sedan har vi sådant flyt att jag alltid lyckas dra på mig förkylningar odyl när hon är frisk, och ja.. ni fattar

Nu har jag helt tappat suget eftersom vi ständigt återvänder till igångridningen, detta har gått ut över min ridning, jag slarvar, jag tar det lugnt, med resultat att både hästen och jag går bakåt i utvecklingen..

Som jag skrivit i någon annan tråd, så har hon börjat stegra med mig på ryggen, står inte längre still vid uppsittning, går inte längre att rida i repgrimma (hon snurrar bara) osv. Vi har tappat samlingen i traven, hon är stel och ovillig, hon rusar och slutar lyssna i skogen osv osv. Och med alla igångsättningar känns det varken kul eller fair att sitta och skritta runt på ridbanan när graderna smyger neråt mot -10 :cool:

Så nu behöver jag peppning, tips, ideér, ja allt ni kan ge mig, för vi har verkligen fastnat i en ond cirkel med onödigt mycket vilande..:cry:

Sv: har tappat sugen, hjälp?

Jag tycker verkligen synd om dig! Det låter inte alls kul. Mitt tips är att ta kontakt med andra som håller på med western runtomkring dig. Träna tillsammans o ta råd av varandra. Kanske kan ni ta hem någon bra tränare o på så sätt kan du få hjälp. Kolla på hästsidor med bra ridövningar, såna finns en del av o bestäm dig för några enkla som du kör tills det känns bra, o sök nya utmaningar när du nått dina mål. Stort lycka till!

tack :)

jag har ju hästen hos min western-instruktör, men det känns som att kasta pengar i sjön att träna för tränare när hon knappt är igång..
rider nu på billy allen bett, men får mitt bomberbett till helgen så vi kan nöta mera klassisk dressyr när vi väl är på ridbanan ( har haft väldiga problem med bett, därav är billy allen det ända hon hittils trivs med), vad gäller sällskap så är det knappt någon häst i vårat stall (nio hästar) som är igång..
Vill ju undvika ridbanan så långt det går nu när det är så pass kallt, men ska man hitta någon kul ridväg häromkring så får man räkna med att man är ute minst två timmar, och i skritt, när det är runt 15- så känns det inte så lockande:crazy:

Stackars dig, snacka om helt maximal otur. Hoppas iaf att det ordnar sig för dig.
Prata med tränaren o berätta hur du känner denna kanske har någon kontakt. Överväg att byta stall. Sällskap är viktigt!!! Hästarna är vår hobby o då ska vi ha kul tillsammans med dem o med varandra.

Joo har funderat fram och tillbaka på att flytta ganska länge, men utbudet i denna stad (30 000 inv) är ingenting som lockar särskilt, sen trivs ju damen så bra också, det är lugn och ro, bra rutiner, och människor som förstår sig på henne..

Njaa, tränaren kan ju inte mycket göra åt att jag känner som jag gör, och det är väl inte hans problem heller så att säga..
Däremot fick jag nya bettet idag, det funkade superbra, så en liten push framåt blev det iaf :)

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 602
Senast: Liten
·
Ridning (Mod: Jag vet att jag postat denna i western tidigare, men postar om pga. dålig respons) Olyckan är dukig på att råka ut för just...
Svar
2
· Visningar
893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka