Har ni samma groom....

Lill76

Trådstartare
i dressyren som i maraton? Många man ser på tävling har ju en kvinnlig groom med i dressyren och en manlig i maraton. Kan ju förstå om man vill ha en stark karl med vi maratonen men varför kan han inte sitta och se fin ut på dressyren :D
Tänkte ju ha min man som groom när vi så småning om börjar tävla men det ser kanske inte bra ut i dressyren, vad tror ni?

Sv: Har ni samma groom....

Det är klart att din man ska grooma även i dressyren! Men se till att ni har matchande kläder. Och han kanske inte är så sugen på att klä sig ryttarklädd!? Utan kanske kavaj och ett par byxor och en såndär "gubbkeps" plus då handskar o ett par skor :)

Ofta så låter man hästsköteren åka groom i dressyr och presision.
Det är oxså en fördel om groomen tar mindre plats när man kör enbet och med Gigg.
/M

Då passar han säkert som groom oxså ;)
/M

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 638
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 431
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar