har ni några tips?

E

ellen_J

hej min häst vill inte kissa på tävlingar har ni några tips?
finns det någon pungt? :confused: :confused:

Sv: har ni några tips?

ellen_J skrev:
hej min häst vill inte kissa på tävlingar har ni några tips?

Tipsar om att ta med en påse med hans eget kiss-strö och lägga in i boxen där han står..

Funkade jättebra på en av våra travare :)

De flesta hästar vägar pga de inte kan bredda nog.Plus att det skvätter på benen.ha stö då,och flytta mellanväggen.

Får du mig som boxgranne blir jag inte glad om du kommer med gammalt stö och dammar ner.Ja,man blir halvt paranoid iom. dopingdebatten.

lite kisströ dammar inte så att du lider av det....
Jag prioriterar att min häst får kissa, högre än att göra boxgrannen glad......

Senast ändrad:

Det går att massera bakdelen så att de vill kissa, men det ska man nog öva på hemma.
På tävlingsplats brukar jag leda runt i högt gräs om jag hittar något. Sen är det nog tyvärr vanligare att de låter bli att kissa i transporten än att de gör det. Se till att ha mycket spån.

Jag har precis samma problem. Mitt sto vill inget hellre än kissa, oavsett vart man är. Hon ställer sig i transporten, när man rider, kör, skor mm. Helst ställer hon sig mitt på stora vägen när det kommer lastbilar, bussar osv...

Hoppas det löser sig och håller med dom andra, ta med strö från boxen hemma.

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt två besättningar foder i småbal och tagit analys på båda. Vad har ni för tankar om detta foder? Uppskattar alla...
Svar
6
· Visningar
405
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 109
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse