Har ni märkt av Cecar Millan-effekten?

Sv: Har ni märkt av Cecar Millan-effekten?

Ville bara flika in lite berömm för att du uttrycker dig väldigt sakligt och vettigt och verkat ha den trevliga egenskapen att du är både kunnnig och ödmjuk. Trevligt att läsa dina inlägg!

Jag tycker att cesar är jätte bra med hundar. Men ska nog tänka på att det är extremt fall han jobbar med. Ska man använda sig av hans metoder får man nog ge det tid innan hunden förstår vad som händer. Jag har själv provat en del på min tik:).
Men hon fattar inte riktigt så vi ger det tid så kanske det kommer:).
Men som sagt han är en otroligt duktig, önskar ibland att han fanns i Sverige så att han kunde komma och hjälpa med råd och tips.
Mia

Varje avsnitt av Cesars program börjar med att "Försök inte använda dig av dessa metoder på egen hand utan hjälp av instruktör". Så inte kan man beskylla Cesar för inkompetenta hundägare som tror att det bara är att hyscha lite åt hunden och ge den en kick i sidan.

Har inte läst igenom allt ni skrivit här nu men nog 17 har jag märkt av cesar millan effekten. Och det skrämmer mig. Millan i all ära, han ÄR duktig, annat kan jag inte säga, men ibland när jag ser hans program går jag därifrån när han använder sig av metoder jag inte gillar. Som någon tidigare sa så står det faktiskt att man inte ska tillämpa hans metoder utan att tillfråga en expert (nåt liknande i alla fall) men tyvärr är det nog inte så många som tar till sig det. Jag har upprepat det väldigt många gånger under vårens kurser och att man ska vara väldigt fösiktig när man inte vet riktigt hur man ska göra och även ha i åtanke att han använder metoder som elhalsband och stackel som faktiskt är förbjudet här i sverige.
Har sett exempel på när man satt ett kort stryphalsband högt upp på halsen på hunden och rycker och schs ar varje gång hunden drar i kopplet (för varje steg..) och hunden bara blir mer och mer stressad. Ett annat fall var det en som hade en ung levnadsglad hund och kastade ner h*n på backen och tröck ner hunden (och av bara farten fick nosen en dask då den lyfte på huvudet) och talar om för alla att så ska man göra för det har jag minsann sett på cesar millan...
Och ryktesväg har jag även hört att han har en hel del anmälningar på sig efter att flera hundar blivit knäckta av hans behandling, detta är dock inget jag kollat upp själv så jag vet ej om det stämmer...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
5 045
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Min sambo ( och darmed ocksa jag) har en aldre labrador korsning sedan 4 ar tillbaka. Nar sambon forst fick ta over henne var hon...
Svar
6
· Visningar
971
Övr. Hund Tvärs över gatan från jobbet finns det en man som har en ung hund av brukshundsras. Både jag, den andra hundägaren på jobbet och en icke...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Seabaz
·
N
Övr. Hund För ca 2timmar sen var jag ute på promenad med hunden. Kommer på en cykelbana och ser längre fram en medelålders man med en svart hund...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: Ravishing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka