Har ni läst om hunden som fick nosen bortsprängd?

Sv: Har ni läst om hunden som fick nosen bortsprängd?

Men en sådan hund fångar man väl inte in?! Den skjuter man väl ändå?! Det hoppas jag INNERLIGT att någon skulle göra om det hade varit min hund :crazy:

Hellre en hund som fångas in o avlivas, än en hund som dessutom blir skadeskjuten o ännu mer svårfångad.

Ta kort kan man göra efteråt när den har fått somna in. Bevisen försvinner ju inte bara för att den är död.
Men men, jag vet ingenting om händelsen. Den lever inte idag i alla fall.

Fast jag tror inte denna hunden var några problem att fånga. Med andra ord så hade det nog inte varit några problem att ta bort den på plats. Tror inte en hund som har så ont gör några direkta ansträngningar att fly. Han ser ju lugn ut på bilden.

Jag fick också bilden på min facebooksida och kommer att må dåligt mycket, mycket länge av den. Där finns en länk med text som dessutom förklarade att det tog 5 dagar innan hunden fångades in och togs till veterinär. Delar av smällaren satt fortfarande fast i hundens huvud. Där stod också hundens namn. Hur mycket som stämmer vet jag inte men det såg ut som en ganska saklig länk. Hunden avlivades.

Där ser man! Det som stod till bilden "jag fick" var att det var några ungar som varit stygga.

Där ser man! Det som stod till bilden "jag fick" var att det var några ungar som varit stygga.

Jo, men det var det! Dom hade tejpat fast smällaren i hundens mun och tänt på. :mad: Sen hade hunden, enligt texten, vandrat runt i 5 dagar innan någon tagit den till veterinären/hittat den eller hur det nu gick till. I den länken fanns även bilder tagna vid undersäkningen av hunden, jag tittade inte på dem men det var bilder som togs på kliniken där hunden avlivades. Men jag antar det var därför hunden var så utmärglad/uttorkad och apatisk.

Men samtidigt lite underlig, hunden satt upp och såg helt oberörd ut. Kan en hund verkligen andas utan medicinsk hjälp om hela nosen är borta?

Jag tycker inte alls att hunden såg oberörd ut, snarare deppig och apatisk i blicken. Sedan är det ju av logiska skäl rätt svårt att utröna exakt vilken smärta någon, varken människa eller djur, känner endast med en bild som underlag.

Jag är helt klart för ett förbud, eller som tidigare nämnts att en licensierad person står för det hela och allmänheten samlas och tittar.

Jag tycker inte alls att hunden såg oberörd ut, snarare deppig och apatisk i blicken. Sedan är det ju av logiska skäl rätt svårt att utröna exakt vilken smärta någon, varken människa eller djur, känner endast med en bild som underlag.

Jag är helt klart för ett förbud, eller som tidigare nämnts att en licensierad person står för det hela och allmänheten samlas och tittar.

Jag bodde i Californien förut, och där är det förbud mot fyrverkerier, till och med tomtebloss! Detta iochförsig pga brandrisken, men ändå. Istället anordnas stora fyrverkeritillställningar på säker plats vid vissa högtider. det går alldeles utmärkt - även bland Amerikanarna som ju är noga med sin "frihet"...!

Precis, något sådant tror jag är lösningen! Folk verkar ju inte kunna trycka in i skallen att raketer faktiskt inte är leksaker.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 879
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 129
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 098
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 245
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII