Har ni läst om hunden som fick nosen bortsprängd?

Mirre

Trådstartare
Hur fasen kan man höra så?
Läste en artikel om det förut, men sitter på mobilen nu så kan inte länka.
(lika bra det kanske, bilden var hemsk )
Men de hade alltså satt in smällare i munnen på hunden, bundit ihop nosen och tänt på :eek: :cry:

Hur sjuka kan folk bli eg?!

Sv: Har ni läst om hunden som fick nosen bortsprängd?

Hade jag fått tag i personen/personerna hade jag inte suttit här och skrivit idag, då hade jag suttit inne för mord eller liknande.

Har också sett det. Även delat på facebook av den anledningen till att jag tycker smällare och annat bör förbjudas!
Det händer ju faktiskt mer och mer olyckor på nyår där raketer och smällare är inblandat.
Men sen tjänar ju några snubbar pengar på att sälja smällare till någon ska smälla en hunds käft - inte bryr de sig om det... :(

Men sen kommer en annan fråga.. Vad är nyår utan alla dessa raketer?
varje gör man inte så i varje samhälle att en speciell person får skjuta upp raketerna och alla andra får kolla... Som på tv i stockholm när de samlas och donar under tolvslaget!
Dock är de ju folk som skjuter där också...

Eller smällt en smällare mellan deras ben så dem inte kan föröka sig.
Sjuka människor behövs det inte mer av.

Hörde om en 8 åring idag som fått en raket i benet,
bara för att nåln dum jökel riktade den mot honom.

Ja jag har läst och jag blev så ledsen/ förbannad att jag va tvungen att gå ut en sväng. Jävla idioter!!!!!!!!!!!

knapplån

Vad - nej, det har jag missat helt? Hur kommer man på att göra något sådant!?

Vet man vilka det var - är de anmälda, och den arma hunden avlivad?

Jag har sett bilden, och den var gräslig, hela nosen var borta. Men samtidigt lite underlig, hunden satt upp och såg helt oberörd ut. Kan en hund verkligen andas utan medicinsk hjälp om hela nosen är borta?

Nu vet jag inte alls bakgrunden heller, det var bara en (äcklig) bild någon lagt upp på FB. Ingen information om var det hänt.

Om det är bilden på en schäfer du menar så är den gammal. Jag såg den för några månader sen. Det är nog en sån bild som sprids med jämna mellanrum fast med olika historier.
Och som någon annan skrev "Men samtidigt lite underlig, hunden satt upp och såg helt oberörd ut. Kan en hund verkligen andas utan medicinsk hjälp om hela nosen är borta?".
Jag tror inte att bilden är 100% riktig. OM den är det så är det jättetragiskt! Men såna bilder sprids ofta över nätet och är inte allt för sällan "photoshopade"...

Och när man faktiskt tar reda på fakta så kryper det fram att bilden är flera år gammal och händelsen skedde i Bosnien.
Fortfarande hemskt och bilden var riktigt otäck men personligen anser jag att det är fel att gå ut med en bild för att skriva på protestlistor mot fyrverkerier när den inte alls hör hemma i sammanhanget.
Då är det bättre om man engagerar sig bättre och tar fram fakta och bilder som har hänt HÄR.

Sorry, skulle stå *kl* innan, det var inte riktat till dig mirre:o:)

Och när man faktiskt tar reda på fakta så kryper det fram att bilden är flera år gammal och händelsen skedde i Bosnien.
Fortfarande hemskt och bilden var riktigt otäck men personligen anser jag att det är fel att gå ut med en bild för att skriva på protestlistor mot fyrverkerier när den inte alls hör hemma i sammanhanget.
Då är det bättre om man engagerar sig bättre och tar fram fakta och bilder som har hänt HÄR.

Håller med dig helt!

Jag fick hjärtat i halsgropen när jag gick in på Facebook och bilden låg där, publicerad av en person som jag verkligen gillar men ändå...

Jag fixar inte bilder som det och jag blir rent ut sagt förbannad när jag tvingas se bilder jag själv inte sökt upp. Jag behöver inte se bilder på djuprplågeri för att veta att det finns och många gånger är dessa groteska "bildbevis" antingen inaktuella eller manipulerade för att väcka känslor.

Nu fick jag i panik ta bort den personens uppdateringar, jag vågar inte ha "vänner" som det. Himla trist! :crazy:

Men jag borde väl underrättat personen. Jag orkade bara inte med det just då.

Vi är olika, och det som möjligen engagerar andra gör mig arg på den som skickar bilden. Tyvärr slutar allt mitt engagemang där.

Hade jag fått tag i personen/personerna hade jag inte suttit här och skrivit idag, då hade jag suttit inne för mord eller liknande.
Du får väl fara ner till Bosnien o mörda alla som utsatt människor för våld(eller gäller det bara djur?) om du tror att det gör dig till en bättre människa än andra förövare!
PL

Aha. Undrade lite varför jag inte hört talas om det... :cool:

Har oxå sett den och jag bli lika ledsen varje gång. Mest förbannad blir jag på att hunden faktiskt fortfarande lever!! Den borde varit avlivad men istället tar man kort på den!! Hur sjukt är inte det? Det får mig att undra, hur länge fick den lida såhär innan dem avlivade den??

Då man tydligen inte vet orsaken till skadan på hunden så kan jag inte uttrycka mig om det mer än att det är fruktansvärt synd om hunden!

O andra sidan fick just en schäfer halva huvudet bortstsprängt av en raket för ett antal år sedan.
Det var på den tiden jag var aktiv på vovve.net, en medlem var så stolt över sin skottfasta hund o skulle ta med den ut på nyåret för att kolla fyrverkerierna, vad händer, jo en raket som avfyras längst marken triggar igång jakten.
Pang sa det, hunden överlevde men fick avlivas då den varken hade under eller överkäke kvar, kan väl ha varit 7 - 8 år sedan.

Bilden ni tänker på är nog den som finns i # 63, postad av Ramona i denna tråd:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=14909819#post14909819

Har oxå sett den och jag bli lika ledsen varje gång. Mest förbannad blir jag på att hunden faktiskt fortfarande lever!! Den borde varit avlivad men istället tar man kort på den!! Hur sjukt är inte det? Det får mig att undra, hur länge fick den lida såhär innan dem avlivade den??

Jag tolkade bildens bakgrund som att den var på en veterinärstation och hoppades innerligt att det var sista resan för det stackars djuret. Kollade igen nu när vallhund länkade till annan tråd och hunden är dessutom jäkligt mager. Amtingen sjuk eller så har den nog aldrig haft ett särskilt drägligt liv :(

KL

Men... det var ju en tidningsartikel? Där det stod att några ungar hade tejpat om nosen på den, stämmer inte detta alls då?

Jag fick också bilden på min facebooksida och kommer att må dåligt mycket, mycket länge av den. Där finns en länk med text som dessutom förklarade att det tog 5 dagar innan hunden fångades in och togs till veterinär. Delar av smällaren satt fortfarande fast i hundens huvud. Där stod också hundens namn. Hur mycket som stämmer vet jag inte men det såg ut som en ganska saklig länk. Hunden avlivades.
Jag mår så dåligt att att se såna här bilder och läsa dessa historier, att jag ibland undrar om det är värt att se/läsa dem. Samtidigt är det så otroligt viktigt med information och upplysning. Så, jag vet inte.......
Stackars, stackars hund. :cry:

Den borde varit avlivad men istället tar man kort på den!! Hur sjukt är inte det? Det får mig att undra, hur länge fick den lida såhär innan dem avlivade den??
Men givetvis ska det tas kort på hunden så att det finns bevis som gör att gärningsmännen kan fällas för djurplågeri.

Det tar max 1 minut att ta kort på en hund, men det kan hjälpa massor med andra djur att slippa utsättas för liknande saker ifall man får tag på de som plågat djuret.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM... 2
Svar
34
· Visningar
5 314
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 144
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 210
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 645
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31