Har ni hört detta ?

C

clownen

Hag pratade med en vännina som är skribent på en större hästtidning. Hon berättade att hon varit på ett inofficiellt möte nere i Lausenne där man diskuterar hoppsportens framtid.

Det har kommit sig att den internationella aveln av framstående hopphästar nu är så pass etablerad och långt kommen i sin utveckling så att Grand Prix många gånger är lite för lätt för hästarna trots den mer tekniska svårigheten på banorna - därför diskuteras nu vilt om man inte ska höja ribborna ett snäpp till 1, 70 istället :eek:

Vad tycker ni om detta ? Håller aveln verkligen på att gå om sporten så mkt så detta verkligen är tvunget ?

Helen

Sv: Har ni hört detta ?

Det tror jag inte ett dugg på. I så fall hade vi haft fler dubbelnollor i eliten, och det har vi inte. Det är max en eller två på ett startfält, och skulle vi höja så skulle det bli ännu färre.

Nej tvärtom - det blir ett stort reportage på flera sidor tydligen i nästa nummer som kommer ut.

Helen

clownen skrev:
Hag pratade med en vännina som är skribent på en större hästtidning. Hon berättade att hon varit på ett inofficiellt möte nere i Lausenne där man diskuterar hoppsportens framtid.

Det har kommit sig att den internationella aveln av framstående hopphästar nu är så pass etablerad och långt kommen i sin utveckling så att Grand Prix många gånger är lite för lätt för hästarna trots den mer tekniska svårigheten på banorna - därför diskuteras nu vilt om man inte ska höja ribborna ett snäpp till 1, 70 istället :eek:

Vad tycker ni om detta ? Håller aveln verkligen på att gå om sporten så mkt så detta verkligen är tvunget ?

Helen

Misstänker att man ska passa sig för din trådar som startas idag. ;)

Tänk att jag helt missade att det var 1 april idag!!!

Det var inte förrens jag läste en annan sensationslysten tråd på Avel av samma användare som jag hajjade till och fattade att något var konstigt idag.

ramonarunds skrev:
Tänk att jag helt missade att det var 1 april idag!!!

Det var inte förrens jag läste en annan sensationslysten tråd på Avel av samma användare som jag hajjade till och fattade att något var konstigt idag.

April, April ! ;)

Helen

FeatherCloud skrev:
Ja det är den första april idag...och det finns ett talesätt som säger: - April, April, jag kan lura er/dig vart jag vill...

Helen

nähä? :p :smirk:

det vet jag väl, men likt en del andra så ville jag verka smart och påpeka att jag inte gick på det... :angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 418
Senast: dobbis
·
C
Avel Hittade en artikel på hopphästklubbens hemsida. Tänkte lägga in artikeln här i debatternas egna Mecka :D eftersom jag tycker att...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 898
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar