Har ni flytande eller fast tvål vid handfatet i badrummet?

nickan1

Trådstartare
Själva gick vi över till fast tvål för några år sen och är supernöjda. Fast tvål räcker längre och funkar bra tycker vi. Finns dessutom i en mängd olika varianter även om det mest blir Coop änglamark eller Barnängens. Men har vi gäster kan vi piffa till det lite och gå till en tvålbutik och välja ut några trevliga tvålar att ha. Nån har invänt att det är ohygieniskt att dela tvål men då kan man ju tänka på att man tar i t.ex. ett offentligt dörrhandtag eller liknande det torde vara mer ohygieniskt. Så flytande eller fast är frågan?

Fast till mig själv, oftast Barnängens eller ibland Dove, och om jag har gäster så hivar jag fram en flytande som har stått ett par år. :p

• Gilla
Reactions: fio
Både och i badrummet. Don efter smuts och önskemål för dagen.
I köket har jag bara flytande. Nej, nu ljög jag. Både och även där! :D

Både och...
Den flytande är mer hygienisk än den fasta, men vi vill (av okänd anledning :p) inte riktigt släppa taget om den fasta ändå.

Flytande är effektivare. om man gör rätt vill säga.
Om man tar en skvätt tvål och gnor sig med ordentligt INNAN man tillsätter vatten.

Både och. Gillar fasta tvålar mer men är så fruktansvärt skitig efter jobbet så behöver flytande för första två tvättarna.

Jag har en liten och irrationell aversion mot flytande tvål så jag använder fast. Från Lush (så jävla värt pengarna!).

Jag har fast, maken flytande. Så här finns valmöjligheter för gäster

Men hat aldrig råkat ut för att den fasta får torrsprickor? Min är ifrån lush (honungstvålen, mums!)

Har både och. Använder flytande för det mesta. Det som den fasta är bra för är att dra naglarna över den, så att det kommer tvål under nageln. Perfekt när man jobbat i trädgården och är jordig. Sedan tar jag nagelborsten och gnor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka