Har ni era hästar på lösdrift?

S

svintana

Hej!! Jag har min häst på halv-lösdrift. När det är riktigt kallt tar jag in henne, men annars har dom ett skjul dom kan gå in i. Hur gör ni, har ni era hästar på lösdrift eller tar ni alltid in dom på kvällarna? Skulle bara vara roligt att veta hur ni gör??

Vi har våra fölston på lösdrift på en gård fyra km från där vi bor, Det är inte billigare eller enklare men stona trivs med att vara ute mycket, start hästarna tar vi in om natten, de går ute länge, med täcken. Det är bra att inte ha stona nära tävlings hästarna tycker vi, men som sagt mycket åkande och passande...

Hejsan! Vi håller på och jobbar för fullt med att fixa så att hästarna ska få gå i lösdrift. Vet inte exakt vad som är planerat, vi får se om några veckor. Men troligen ska de få gå ute året om, med tillgång till stort skjul (som vi även bygger halva till ridhus! YEEEAH!) :) Ska bli skäönt, inte lika mycket jobb för min del, stallvärden ska sköta mockning :o

Lösdrift året om sedan ett år tillbaks.. Har en ligghall i stallet som de kan gå in i. Kommer endast in i sina boxar när det är kraftfodergiva och vid pyssel och träning.
Sammanlagt kanske det är en timmes boxstående per/dygn.

MVH/

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 106
Senast: MML
·
Hästhantering Jag lånar en lite yngre häst ibland. Hästen går på lösdrift, blir väldigt otålig då man tar in för att borsta etc trots hötuss. Snurrar...
Svar
10
· Visningar
949
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30