Har någon läst Johnstons & Roepstorffs rapport

Sv: Har någon läst Johnstons & Roepstorffs rapport

Noir2 skrev:
eller vad man skall kalla det, vars abstrakt finns här:
http://www.research-projects.unizh.ch/vet/unit50300/area1207/p5873.htm

Interaction between rider and horse: effect of head/neck position on the movement of the horse.

Är det intressant eller blir det mest en massa tekniska data? Någon?

Tessan

Vad jag förstår så presenterar de ett kommande forskningsprojekt där det skall undersökas vilken påverkan huvudets position har för hästen under ridning. Det skulle i så fall verkligen vara intressant att få reda på hur dessa resultat blir. Nog skall man kunna förstå även om det blir aningen tekniskt beskrivet.

Jag kunde inte hitta några datum på om det gjorts klart eller ej. Är det klart så skulle jag väldigt gärna läsa denna forskningsrapport. Vet du om den finns att hitta?

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Det står ju att duration är till december 2006 så alltså får vi vänta minst 1, 5 år på slutliga rapporten.

/Camilla

Gah! Har det inte kommit några del-data? Var det de som gjorde gramanutredningen?

Vet ni något annat intressant att läsa innan dec 2006..?

Tessan

Camilla_H skrev:
Det står ju att duration är till december 2006 så alltså får vi vänta minst 1, 5 år på slutliga rapporten.

/Camilla

Ah...gissar att jag inte tittade noga nog. Så då blir det till att vänta.

Skall bli intressant, då de både skall prova på hästar som tidigare blivit ridna och de som inte. Man blir ju själv konfunderad över hur man skall göra. Var positionera hästens huvud vid långa långsamma travpass? Hur mycket behövs för ryggens skull och hur mycket tål frambenen?

Då hinner jag åtminstone få mer forskningsresultat i ämnet tills jag skall rida in den arabhingstunge jag nu är på jakt efter. :)

Hälsning Maja

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Äldre Läste precis igenom en studie från Danmark som sätter modellen om "asymmetric war of attrition" till sitt test hos människor. Modellen...
Svar
16
· Visningar
1 726
Senast: labb
·
Ridning Postar här också - för kännedom. Nu blir det forskning iallafall.... A most productive workshop was held on 31 January 2006 at...
2
Svar
26
· Visningar
2 746
Senast: true_blue
·
Ridning German judges have discussed and taken a stand: (from www.chronofhorse.com bulletin board) //In German and English// Stellungnahme...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Noir3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama