Har någon av er provat Verm-X och faktist även gjort ett Kolla masken efteråt?

Sammet

Trådstartare
Jag är sugen på att prova denna produkt Verm-X på mina hästar då den verkar gå hand i hand med resten av min hästsyn (så naturligt det bara går under förutsättningarna att det går) men jag vill givetvis inte använda något som inte fungerar eller kanske är rent av skadligt.

(Att det fanns vitlök i gjorde enligt tillverkarna ingen skillnad då det var så liten mängd).

Så jag tänkte vara klok och fråga er andra om någon faktist provat Verm-X och även om ni sedan gjort ett Kolla masken prov efteråt för att se om det faktist fungerade?

Om så, hur stora problem med mask har du/ni haft tidigare på den hästen och vad blev effekten av att använda Verm-x?

(Verm-X är ett avmaskningsmedel som inte innehåller syntetiska medel utan enbart består av örter. Vet inte om jag får länka så föreslår att ni googlar om ni vill läsa mer Deras svenska översättning som jag kom över i pappersform och verkar vara utskriven från hemsidan suger och var tidvis rent roande så jag ska läsa allt igen men på engelska :D).

Sv: Har någon av er provat Verm-X och faktist även gjort ett Kolla masken efteråt?

men jag vill givetvis inte använda något som inte fungerar eller kanske är rent av skadligt.

Då är det väl bäst att använda ett preparat som är noggrant testat, så man vet att det fungerar och inte är skadligt??

Bara för att något är ett läkemedel är det inte onaturligt eller kemiskt.
Avmaskningsmedlet ivermektin är t.ex framtaget ur en slags svamp som lever i havet.

De preparat som får kallas läkemedel är extra noga studerade och kontrollerade vilket skiljer dem från andra preparat. Så att man vet att de fungerar, hur de fungerar, om det finns biverkningar och vilka dessa är samt att mängden aktiv substans är korrekt.

Du har en gammal tråd om Verm-X här http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=11385069&highlight=ivermektin#post11385069

Sv: Har någon av er provat Verm-X och faktist även gjort ett Kolla masken efteråt?

Hej!

Du gör mej nyfiken.

Kan du inte testa? Gör det i tre steg: kolla masken, kör med verm-x och kolla sen masken igen efter nån/några veckor. Vore tok-intressant att se vad det visade. Speciellt om du kan få ihop ett helt gäng hästar och dessutom kan köra några utan avmaskning:-).

/Lavinia, som gärna såg den undersökningen

Hehe hade jag haft ekonomin men det skulle kosta sisådär 1000:-/häst. Kolla masken i sig kostar ju närmare 500:- (väll?) och sen tillkommer Verm-X.

Önskar de hade lite mer dokumentation än det jag fått fram. Men å andra sidan har jag än så länge bara läst en översättning på svenska som verkar vara gjord i google... Inte direkt så bra. Men det betyder ju inte att själva produkten är dålig. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka