Har någon Arak Outdoor

Kira

Trådstartare
orginal jackan? Funderar på att köpa den. Verkar vara funktionell med många fickor, andasfunktion och vattentät. Någon som kan kommentera? Bra? Dålig?

ARRAK med 2 r ska det vara....

Senast ändrad:
Sv: Har någon Arak Outdoor

Tänk på att Arrak är stora i storleken! Det är både för män och kvinnor. Jag köpte M men skulle haft S. 170 lång och 60 kg.

Tack för tipset! Lyckades ragga upp en på klubben som hade jackan, och du har definitivt RÄTT. Jag brukar ha Large i jackor. Denna tjejen hade en Medium, och den var nästan för stor, men ganska OK. Large skulle nog bli som ett tält..:)
Funkar den bra för dig annars? Tjejen på klubben tyckte den ibland kunde vara på gränsen till FÖR varm.

Min skola skrev kontrakt med Arrak för att vi skulle ha möjlighet att köpa bra kläder med skolloggan på. Hittills mycket nöjd med jackan - fickor i massor.
Dock finns det jackor som bara gick sönder några veckor efter att vi köpt dem, vilka fick skickas tillbaka för att lagas. Jag vet inte om vi har fått någon form av 2:ra sortering...
Min är i alla fall fortfarande hel, och för de pengarna som jag betalade för jackan räknar jag med att den ska hålla i många år.
Som ni andra skrev är storlekarna väldigt stora, jag har small i min jacka och då är den lagom i kroppen men lång i armarna. Kragen är ganska klumpig till en början, men brottas man med den ett tag så blir det bättre.

Jag kan säga att byxorna, dom andas då f*n inte! Alldeles blöt om benen blir man... Skulle aldrig våga köpa jackan av den anledningen.

Tack för era svar. Nu har jag beställt en Arrak Outdoor Orginal jacka på nätet från en firma som hade lite rabatt. Ser fram emot att den kommer. Sen är det bara att vänta på vintern som lyser med sin frånvaro.

Tack för tipset! Lyckades ragga upp en på klubben som hade jackan, och du har definitivt RÄTT. Jag brukar ha Large i jackor. Denna tjejen hade en Medium, och den var nästan för stor, men ganska OK. Large skulle nog bli som ett tält..:)
Funkar den bra för dig annars? Tjejen på klubben tyckte den ibland kunde vara på gränsen till FÖR varm.

Jag tycker jättemycket om min jacka och byxorna. Något stora men man lär sig tills nästa köp. Nackdelen är väl att jag har jackan med lite vitt på, som inte är så vitt längre :angel:

Alla fickor KAN också vara nackdel, då man packar sig själv likt en packåsna och inte hittar alla sakerna man lagt i fickorna :o

Bästa vinterkläderna :bow:

Jag har mina till hundträningar, långprommisar och även i vanliga fall också. Har även ridit i både jacka och byxor, när det varit kallt. Riktigt varmt och gött!

*Älskar mina arrak kläder*

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 071
Senast: Niyama
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 585
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka