Mli
Trådstartare
Jag har precis köpt en loksele (öppet köp kanske ska tilläggas) som bara har en bukgjord. Jag har läst nånstans att det bör vara två gjordar för att vagnens rörelser inte ska överföras till däckeln och det verkar ju ganska logiskt tycker jag som är nybörjare. Men hur stor betydelse har det egentligen för min del? Mitt syfte med selen är att kunna hobbyköra min ardenner, ingen tuffare körning direkt utan bara för skojs skull.
Kan man sy om selen så att den får en egen bukgjord? Enligt alla mått bör den passa min häst, har inte testat än eftersom han är pissevåt av allt regn.. är så nyfiken så jag lär väl pröva den så fort han har torkat om det så än är mitt i natten..
Är det nån som har nån annan kommentar på selen? Är den värd 5000kr inkl. huvudlag och 12m tömmar eller ska jag lämna tillbaka den av bara den anledningen? Kan tillägga att den är aldrig använd, tillverkare okänd och lädret är väldigt fint! OBS! Ingen annons, den är min!!
(Obs! Bilden tillhör Tommy Blomqvist.)
Kan man sy om selen så att den får en egen bukgjord? Enligt alla mått bör den passa min häst, har inte testat än eftersom han är pissevåt av allt regn.. är så nyfiken så jag lär väl pröva den så fort han har torkat om det så än är mitt i natten..
Är det nån som har nån annan kommentar på selen? Är den värd 5000kr inkl. huvudlag och 12m tömmar eller ska jag lämna tillbaka den av bara den anledningen? Kan tillägga att den är aldrig använd, tillverkare okänd och lädret är väldigt fint! OBS! Ingen annons, den är min!!
(Obs! Bilden tillhör Tommy Blomqvist.)