Har jag tagit mig vatten över huvudet?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare MrsX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 165
M

MrsX

Fick hem en 7 årig hanhund idag, modell mindre, var en vän till mig som skulle göra sig av med honom och då jag alltid gillat denna hunden skarpt så kände jag att det var värt ett försök.

Problemet är då att vi sedan innan har en blandrashane, modell stor, som är mycket snäll & lekfull.

Denna äldre herren uppskattar inte riktigt detta med att leka med andra hundar. Och vi har försökt vänja dem vid varandra lugnt och försiktigt. I rastgården gick det jättebra, de var lösa ihop och nosade på varandra emellanåt - i övrigt så brydde dom sig inte så mycket.

Men på den senare promenaden så försökte våran stora hane med lite lekinviter, han puffade lite försiktigt med nosen och den lille blir förbannad. Jippie, vad kul tänkte våran hanhund, och blir ännu mer på och ska leka. Vilket slutar med att den lille nafsar ifrån igen - och låter som rena rama motorsågen.

Där bröt vi, innan våran stora hanhund skulle bli irriterad, och så gick vi hem. Hemma så har vi nu delat av lägenheten. Vilket går jättebra. De står på varsin sida, nosar på varandra ibland, men i övrigt har vi inte släppt ihop dem inne - just för att dom ska slippa känna sig trängda.

Just nu funderar jag på ifall jag tagit mig vatten över huvudet. Men ska ge det någon veckas tid. Blir det inte lugnare så får min vän försöka hitta ett annat hem till denna underbara lille jycken, tråkigt, då jag ser så mycket av min första hund i honom,

Jag tror det handlar om mer tid, då denna lille hanhund gått bra ihop med andra hanhundar som han lärt känna.

Vet inte vad jag ville uppnå mer än att skriva av mig.

Mvh
MrsX

Sv: Har jag tagit mig vatten över huvudet?

Du har alltså haft hunden typ ett dygn?

En så pass gammal hund har inget behov av att ändra sin familje-konstallation, så ge den tid. Se till att den yngre (antar jag?) hunden låter den vara.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 284
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 906
Övr. Hund Har nyss fått hem en valp och har sedan tidigare en 6 årig tik. Hon är väldigt nyfiken på valpen vill gärna nosa och titta på vad han...
Svar
18
· Visningar
2 670
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 073
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna