1
1Frida
Igår när jag tog in pållen upptäckte jag blod på vänster framben. Det hade varit ett himla bus och skoj i hagen innan jag tog in honom så det är väldigt troligt att han lyckats skada sig själv eller råkat bli skadad av någon annan. Men såret var i princip obefintligt, såg nästan ingenting. Men det var på baksidan av frambenet precis vid senan, och han var rejält varm och reagerade lite när jag klämde. Lätt svullnad. Tog ut honom och sprang för hovslagaren och tittade själv medan hovis sprang med honom. Ingen av oss såg någon reaktion. Så jag hade på kylbalsam och lindade frambenen, sen var jag ute skrittade honom ca 40 minuter.
Idag var han fortfarande svullen och varm, och reagerade när jag klämde. Fortfarande ingen hälta. Var ute och skrittade kanske 20 minuter, sen fick han stå med back on trackskydd i fyra timmar.
Men orolig matte som jag är vill jag veta om ni tycker att jag handlat rätt? Fanns det något jag borde gjort annorlunda och finns det något mer jag kan göra? Borde jag ringa veterinär även om han inte är halt?
Hoppas någon kan dela med sig av sina erfarenheter!
Idag var han fortfarande svullen och varm, och reagerade när jag klämde. Fortfarande ingen hälta. Var ute och skrittade kanske 20 minuter, sen fick han stå med back on trackskydd i fyra timmar.
Men orolig matte som jag är vill jag veta om ni tycker att jag handlat rätt? Fanns det något jag borde gjort annorlunda och finns det något mer jag kan göra? Borde jag ringa veterinär även om han inte är halt?
Hoppas någon kan dela med sig av sina erfarenheter!
Senast ändrad av en moderator: