Har jag missat nåt här?

Thera

Trådstartare
Såg en annons på ett SWB-sto som är dräktig med skäckhingsten Sambesi. Så stod det efter "OBS! Fölet får gröna papper i ASVH!"

Stämmer det? Är reglerna ändrade eller? :confused:
 
Sv: Har jag missat nåt här?

Jag gissar på att det har gått att lösa ett sto licens på honom iom att han väl är gdk i något tyskt förbund. Reglerna för ett sto licensen är ju mkt lägre än för att lösa vanlig licens så skulle gissa att det är den vägen.
Det är i stort sett bara krav på att de är gdk i något annat förbund samt rena på röntgen för att lösa sådan.
 
Sv: Har jag missat nåt här?

Innan så registrerades hans avkommor även i tyskland, eftersom att ägaren även har stona stsmboksförda. Så eftersom att de är reggade i Tyskland så tar ASVH glatt emot dem och har gjort det i över tio år., ;)
 
Sv: Har jag missat nåt här?

Så är det inte längre, numera prövas varje häst individuellt till skillnad mot tidigare då vissa stamböcker var automatiskt godkända. Läs nya storegementet så ser du det. Syftet är förstås att undvika att behöva ge gröna papper till avkommor åt hingstar man inte godkänt.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 476
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 602
Senast: Skjøldur
·
IT & mobiler Jag har en Samsung A53 och kan inte räkna ut hur jag ska få ljudaviseringar för sms... I inställningar har jag aviseringar för ljud och...
Svar
14
· Visningar
681
Senast: bettysmatte
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 231
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp