M
Maddu
Jag är ny här och även i distans. Nu nästa månad ska jag och min varmblods valack vara med på våran första distansstävling, 5 milare. När jag köpte han var han i full tävlingskondition i trav och detta tycker jag att vi har hållt ganska bra. Nu när vägarna har blivit bättre testade jag honom, 1.5 mil som vi travade på ca. 45 min, vi travde alltså nästintill hela tiden förutom skritt i nedförsbackarna. Efter 10 min skritt var han nere under 60 slag/min.
Men jag har kollat runt lite på gamla trådar, med jag känner endå att jag inte har grepp om riktigt allt..
Utöver grönt kort, hästpass och vac.intyg, vad behöver man mer? Jag håller på att gå med på klubben här jag bor också.
Har inte TR för distans, men hittade det skrivet på internet. "Gula boken" har jag setts nämnas några gånger, vad är det?
Sedan, hur lång tid brukar man rida en 5 milare på ungefär?
Tacksam för svar
Men jag har kollat runt lite på gamla trådar, med jag känner endå att jag inte har grepp om riktigt allt..
Utöver grönt kort, hästpass och vac.intyg, vad behöver man mer? Jag håller på att gå med på klubben här jag bor också.
Har inte TR för distans, men hittade det skrivet på internet. "Gula boken" har jag setts nämnas några gånger, vad är det?
Sedan, hur lång tid brukar man rida en 5 milare på ungefär?
Tacksam för svar