Här hittade jag min katt sovandes idag!

mimus

Trådstartare
PICT0005.jpg

PICT0009.jpg

Sv: Här hittade jag min katt sovandes idag!

Gullemisse :love:

Vad söta de är när de hittar sådana tokiga platser att sova på.

Ja, förmodligen blir det varmt och skönt, men i en plastsäck????

Hon gillar inte att jag satt för luckan till sadelkammaren.
Därinne ligger hennes dotter med 5 nyfödda kattungar, och jag har en eländig vild katt här ibland och vågar inte chansa på om han tar sig in dit.

wow! Hon är näst intill en kopia av min ena katt.

/Sara

Nä, de vet och hitta "sköna" ställen, Tviggy, man blir bara så förundrad ibland.
Visst är hon fin ,Tonic, hon heter Tindra
:love:

Så sött! :love: Såg gosigt ut, fast måste varit varmt under plasten! :D
De hittar lätt konstiga platser att sussa på! :p

Tänk på att det finns folk som tycker denna sovplats är livsfarlig :angel:

Jag :rofl: åt din katt för de kan hitta de mest lustiga sovplatser som ser så obekväma ut att man undrar hur de kan sova där :D

min har valt att sova inne i natt och barrikerat soffan :love:
tillfllig017.jpg

Gullig :love: , min ena sover alltid på halmbalarna på logen och den andra sover på förarsätet i traktorn, där ligger dom och blänger på varann..

mysko skrev:
Tänk på att det finns folk som tycker denna sovplats är livsfarlig :angel:
.jpg[/IMG]

Faktum är att jag själv tycker det är en farlig sovplats
Men katter väljer själva ;)

Gillar din gråa boll!!!

Ja, halmbalar är poppis här med, eller barnvagnar, har 2 som står ute med fårskinn i på "bron", det gillar dem.

Tigger, visst är hon söt.

Idag såg jag henne på ännu en ny. icke så lämplig plats :angel: , men då hade jag inte kameran med.

(och tur var väl det, vill ju inte skrämma slag på alla kattvänner i detta land)

Sally, Tindras dotter (Tindra är plastkatten) hade tydligen hittat en varm skön plats i vintras, UNDER conteinern, vilket jag inte visste, upptäckte hennes lilla huvud under samtidigt som conteinern lyftes på dragbilen.
DET var inte kul, men allt gick bra.
Värre var det för grannens innekatt som hittade en bra varm plats att sova på.
Grannen upptäckte inte den sovande katten förrän halvägs till Vallentuna, då bilen mystiskt fick motorstopp.
Ni vill inte veta vad hon hittade brevid fläktremmens fäste.
:cry:

Usch :( Det är lurigt med katter och bilar. Jag och min mamma satt en gång i samhället och åt glass när en bil passerar på vägen intill och under bilen ser vi ur en katt ramlar ur. Den klarar sig och vi hämtar den genast ifrån vägen. Tar med katten hem och sätter upp lapp i livsmedelsaffären.

Efter en vecka ringer en glad ägare. Katten hade lyckats smita från deras lägenhet och antagligen liftat med en bil ca 1 km. Tyvärr hade han fått förkärlek till att vara ute på gården hemma hos mamma och älskade att leka i buskar och titta på fåglar. Så efter han rivit ned halva lägenheten för dom så ringde dom och frågade mamma om hon var intresserad av att få honom tillbaks.

Ja, de är luriga, samtidigt är det ju en del av katternas charm.

Vad hittar de på härnäst?
Och man kan inte skydda dem från allt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
565
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen... 2
Svar
23
· Visningar
2 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka