"Här har vi inte lösa hundar" månadens kommentar..

KopparbergsEmme

Trådstartare
Har varit och tränat hund på en BHK i närheten. Kommer en tjej som "inte hör dit" gåendes, skulle passa på att träna bland folk ser det ut som. Hon är kanske 15-16 år och har en jakthund (svart björnhund typ). Hunden ifråga går lydigt vid hennes sida även om den gärna vill kolla på alla runt omkring...

När en kärring vräker ur sig "här har vi inte lösa hundar" till flickan :eek:

Jag är så förbannad på mig själv att jag inte sa nått, för om man inte får träna med sin hund lös på BHK, vart fan får man då ha sin hund lös?! och de va då ingen som sa nått när jag släppte kopplet till min hund som både skäller och reser ragg ibland...men jag var väl äldre, så mig gick de väl inte att hacka på...

ville nog bara skriva av mig, har inte kunnat släppa att jag inte sa åt kärring fan...

Sv: "Här har vi inte lösa hundar" månadens kommentar..

Gläd dig åt att nästa gång så kommer du att säga ifrån... :idea:

Å jag är så sur att jag inte sa nått var SÅ HÄR NÄRA att öppna munnen men det blev nått så jag var tvungen att titta på min hund istället.. jag har tom funderat på att ta upp det med kärringen. Att jag inte kan förstå hennes resonemang..(träffar kärringen ofta på BHK)

Å jag är så sur att jag inte sa nått var SÅ HÄR NÄRA att öppna munnen men det blev nått så jag var tvungen att titta på min hund istället.. jag har tom funderat på att ta upp det med kärringen. Att jag inte kan förstå hennes resonemang..(träffar kärringen ofta på BHK)

Jaha! Men gör det! :idea:

Kan man göra det då?
Menar jag tyckte hennes kommentar var både elak och i fel sammanhang...förstår itne vad hon tänkte på..

ja du en del människor är bra roliga. BHK är väl endå de bästa sättet och träna hunden lös tycker ja!

Vill du låna basebollträ?

* ..nej jessicah, våld löser inga problem:D *

Ja men precis, här vet ju alla att det kan hända, men även att alla som är där tränar på just olika saker, tex smitningar ;)

hehe jo exakt, bruka själv träna på BHK me min o han e bra duktig o smita ibland hehe

Har "kärringen" hund? Som hon tränar? Skäll ut henne efter noter om hon har sin lös. :devil:

Den tjejen vill nog inte gå dit igen!

Tänker bara "stackars tjej", hon känner sig säkert jättedum fastän hon inte gjort något fel.

Verkligen, hunden var ju duktig..och även om den stuckit så är väl ändå BHK till för sånt. . . :crazy:

"Kärringen" kommer att få det jobbigt den dag hon upptäcker agilitybanan!:rofl:

Vore jag du skulle jag ta upp det nästa gång jag träffar, ditt ordval, kärringen. Jag har mycket temperament om jag blir sur över något och får jag då också gå och suga på karamellen ett tag så:devil:

Hursomhelst, Anser du att hon gjort ett fel så kliv fram och lägg korten på bordet. Ifrågasätt hennes handling att till en ung flicka skrika något som fick dig att reagera. Ta emot hennes motargument, vänd det tillbaka och visa lite aktoritet.

Ibland häver bara folk ur sig saker som kan råka bli så himla fel! Och sen ibland har vi dem som faktiskt på riktigt är dumhuvuden. Men det där löser du nog ut bäst på egen hand då vi andra inte var där.

Hejsan.. Jag tycker du ska säja till nästa gång men det tror jag alla tycker.. Jag undrar ochså över var man kan släppa sina hun´dar någonstans??? Det är så viktigt att de får leka av sig ju men ochså tränas utan koppel.. Vet någon om alla städer har något sånt ställe..........

hehe ja det var ju verkligen det jag reagerade på, var tränar man då med sin hund lös, om inte på BHK?

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 761
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 448
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 007
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka